Naar inhoud

Spotify biedt adverteerders meer inzicht in de effectiviteit

Recent hebben streamingdienst Spotify en marktonderzoeksbureau Nielsen aangekondigd dat ze hun samenwerking verder willen uitbreiden. De bedrijven gaan ‘Brand Effect’ integreren in de muziekdienst in de Verenigde Staten van Amerika, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië. Hierdoor krijgen marketeers de mogelijkheid om hun landelijke advertenties op Spotify te controleren en optimaliseren, om zo meer inzicht te krijgen in de manier waarop hun advertenties worden ontvangen door hun doelgroep.

Effectiviteit campagnes

Door ‘Brand Effect’ te integreren in de digitale dienst kunnen adverteerders zien hoe hun berichten aansluiten bij het publiek en de effectiviteit onderzoeken van campagnes die bedoeld zijn om de merkbekendheid, perceptie en aankoopintentie te vergroten. Door de integratie wordt de blootstelling aan audio-, video- en weergaveformaten op computers, smartphones en andere apparaten die zijn verbonden met het internet geregistreerd. Op basis van deze gegevens kunnen marketeers beter geïnformeerd investeren in hun marketingmix en hun campagnes op Spotify verbeteren.

Waarde van het platform

“Allerlei soorten adverteerders zijn vertegenwoordigd op onze muziekdienst, omdat ze contact zoeken met consumenten in een omgeving die wereldwijd door miljoenen mensen gebruikt en vertrouwd wordt”, zegt Brian Benedik, global head of advertising bij Spotify. “En naarmate ons advertentieplatform volwassener wordt, willen we bewijzen dat onze dienst niet alleen ontzettend cool is, maar dat het een waardevol platform is dat een enorme impact kan hebben voor adverteerders. En met de toonaangevende analysetools van Nielsen kunnen we bewijzen hoe groot deze impact precies is.”

Verantwoording afleggen

“Tegenwoordig moeten marketeers vragen over alle facetten van hun campagnes kunnen beantwoorden en dus zijn we heel blij dat we mogen samenwerken met Spotify om hen meer inzicht te geven in de manier waarop ze campagnes kunnen optimaliseren”, vertelt aldus Jessica Hogue, senior vice president of digital sales bij Nielsen. “Of het nu gaat om het creatieve formaat, de lengte van een advertentie of de plaatsing, ‘Brand Effect’ geeft adverteerders concrete informatie die gebaseerd is op echte mensen. Hiermee kunnen ze beter geïnformeerde keuzes maken en de waarde van hun investeringen maximaliseren.”

Bereik van advertenties

De integratie van ‘Brand Effect’ door Spotify is een nieuwe stap in de samenwerking tussen deze twee bedrijven. De onderneming biedt haar klanten momenteel de mogelijkheid om ‘Digital Ad Ratings’ te gebruiken om het bereik van hun campagnes op de muziekdienst te meten. Daarnaast maakt de streamingdienst gebruik van ‘Catalina Solutions’ om de toename van offline verkopen aan te tonen en werkt het met ‘Media Lab’ en ‘Consumer Neuroscience’ om de merkbetrokkenheid van hun publiek te registreren.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie