Naar inhoud

Spraakgestuurde servicebot van KLM helpt met inpakken koffer

Een intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home is de volgende stap in de optimalisatie van de klantervaring bij KLM. Hiermee biedt de luchtvaartmaatschappij passagiers hulp bij het inpakken van hun koffer. Blue Bot, de servicebot die is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, geeft reizigers op de slimme luidspreker van Google persoonlijk advies over de noodzakelijke bagage op basis van hun bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.

Interactieve inpakassistent

“Wij staan bekend om onze persoonlijke aanpak”, zegt Pieter Groeneveld, senior vice president digital bij Air France-KLM. “De nieuwste service op Google Home met BB is de volgende stap in onze innovatieve digitale strategie en het eerste initiatief met het gebruik van ‘voice’. We bieden een persoonlijke service op Google Home met behulp van kunstmatige intelligentie. De interactieve inpakassistent laat de toegevoegde waarde van KLM gedurende de hele reis zien.”

Kunstmatige intelligentie

Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende services. De servicebot BB, een afkorting voor Blue Bot, ondersteunt passagiers met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing. De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via het device een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals visums die nog geregeld moeten worden.

Spraakgestuurde technologie

De servicebot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van interne en externe technologie. BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. De bot ging in september 2017 van start op Facebook Messenger door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Vanaf deze week biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode gaat BB meer services bieden via verschillende sociale mediakanalen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie