Naar inhoud

Startpagina brengt games en entertainment voor de 50-plusser

Nadrukkelijker dan ooit mengt de al meer dan twee decennia oude website Startpagina zich in de strijd om de online 50-plusser. Met de toevoeging van populaire online spellen, nieuwsvideo’s en samenwerkingen met Libelle, Margriet en Nu.nl, verwacht het platform de doelgroep langer vast te houden en kansen te pakken op het gebied van branded content. Daarmee wordt beoogd steeds meer een modern lifestyleplatform voor de actieve 50-plusser te worden.

Al sinds de oprichting in 1998 wijst Startpagina mensen de weg op internet, vooral via links naar externe websites. Maar in toenemende mate wordt site zélf de plek voor nieuws, opinie en vermaak. Die ontwikkeling komt in een stroomversnelling door de introductie van games, blogs en de samenwerking met populaire titels als Libelle, Margriet en Nu.nl.

Spraakmakend

De merken, die samen miljoenen lezers bereiken, delen voortaan aantrekkelijke content met de bezoekers van het platform. Daarnaast kunnen gebruikers zich sinds kort laven aan spellen als Bubbles en Majhong. De blogpagina biedt meer artikelen en onderwerpen dan ooit. Door de toevoeging van nieuwsvideo’s en lifestylevideo’s plus een nieuwe videoserie rond GoeieVraag heeft de bezoeker bovendien alles op het gebied van nieuws en vermaak tot zijn beschikking – zonder daarvoor urenlang over het internet te hoeven zwerven.

Branded content

“Hiermee weten we de aandacht van onze gebruikers langer vast te houden en bieden we in de vertrouwde omgeving van Startpagina een platform voor allerlei vormen van branded content en native advertising”, aldus Leon Dekker, woordvoerder van het bedrijf. “Of het nu gaat om gesponsorde video’s, blogs of performance marketing in de juiste context, bij ons ben je aan het juiste adres.”

Zoeken, lezen, kijken en kopen

“Zo kunnen bezoekers met één muisklik populaire spelletjes spelen, een blog lezen over manieren om wespen te verjagen, geïnformeerd worden over de perikelen rond het AZ-stadion of de eerste scherpe beelden bewonderen van jonge wolvenwelpen op de Veluwe. Met bijna vier miljoen unieke bezoekers per maand en een actieve gebruikersgroep die zoekt, leest, kijkt en koopt op ons platform bieden we elke adverteerder een succesvolle campagne.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie