Naar inhoud

Steun voor mkb'er bij verhoging effectiviteit reclame

Het optimaliseren van marketing- en salesactiviteiten is veelal een speerpunt voor ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf. Reclame-uitingen van mkb'ers zijn in vele gevallen erg creatief te noemen, maar de effectiviteit kan zeker verhoogd worden. Probleem is meestal het ontbreken van expertise in eigen huis. En uitbesteding betekent een onverantwoord beroep op de financiële middelen. Ondersteuning van een ervaren onderneming is dan welkom.

Concrete en praktische tips

Ondernemers kunnen via 'Het effect van direct' van 9 tot en met 22 augustus 2016 gratis een reclame-uiting, bijvoorbeeld een banner, flyer, kaart, brief of e-mail, uploaden voor de 'MKB Reclamecheck'. Reclame-experts van PostNL beoordelen de inzendingen en geven concrete en praktische tips over hoe de reclame-uiting nog effectiever kan. Daarnaast maken de ondernemers kans op een reclameactie van de logistieke dienstverlener op maat ter waarde van € 5.000,00. In 2015 werden zo'n 80 inzendingen beoordeeld. Dit varieerde van de lokale sportclub en patisseriewinkel tot een dierenapotheker.

Effectievere reclame-uitingen

“De markt verandert continu en nieuwe marketingontwikkelingen houden wij nauwlettend in de gaten”, zegt Damir Grcic, marketingmanager mkb bij PostNL. “Mkb'ers maken creatieve reclame-uitingen, maar deze kunnen wel effectiever. Uit ervaring weten we dat ondernemers wel reclame willen maken, maar dat zij vaak niet precies weten hoe ze dat moeten aanpakken. Dit wordt ook bevestigd in het nationaal ondernemersonderzoek van Synpact, waaruit blijkt dat het optimaliseren van de marketing- en salesactiviteiten een uitdaging en speerpunt van veel ondernemers is. Onze experts denken graag mee in dit soort uitdagingen.”

Mix van offline en online middelen

“Ik ben heel benieuwd naar de inzendingen”, aldus Grcic. “Vorig jaar bestond de helft van de inzendingen uit flyers en folders. Veel van deze uitingen konden met relatief kleine veranderingen al een stuk effectiever worden gemaakt. Denk aan gemakkelijke aanpassingen zoals minder tekst, aansprekende beelden en een actie-element. Maar we kijken niet alleen naar de opmaak en de vormgeving. We geven ook advies over een zo effectief mogelijke mix van fysieke en online middelen. Denk aan het verspreiden van folders in combinatie met een gerichte Facebook-advertentie. Dit is voor veel ondernemers nog een onbekend of onderbelicht terrein terwijl dit juist veel meer effect heeft, zonder dat het te veel tijd en geld kost. Met behulp van de 'MKB Reclamecheck' geven we ondernemers zo een compleet advies en helpen we ze om hun reclameactie tot een succes te maken.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie