Naar inhoud

Stichting Service Excellence installeert Raad van Advies

De vorig jaar opgerichte Stichting Service Excellence heeft per 1 juni 2018 een Raad van Advies geïnstalleerd. De stichting heeft als doel het promoten van het gedachtegoed van de Europese richtlijn ‘Service excellence’ en het daardoor bevorderen van een excellente klantgerichtheid van bedrijven en non-profit-instellingen. De organisatie tracht haar doel onder meer te bereiken door kennisontwikkeling, netwerkontwikkeling, kennisverspreiding, trainingen en assessments en erkennen van organisaties die zich op hun service excellence-niveau willen laten toetsen.

Bij het werken aan deze doelen laat het bestuur van Stichting Service Excellence zich ondersteunen door een Raad van Advies. Per 1 juni 2018 wordt deze adviesraad gevormd door Marjolein de Jong, bestuurder van het Alexander Monro Ziekenhuis, Hans de Wolff, directeur retail banking bij Triodos Bank, en Matthias Gouthier, hoogleraar aan de University of Koblenz en directeur van het Service Excellence Center.

Marjolein de Jong

Marjolein de Jongs is bestuurder van het in 2013 opgerichte Alexander Monro Ziekenhuis dat is gespecialiseerd in borstkankerzorg, goedaardige borstaandoeningen en erfelijke aanleg. De beste patiëntbeleving, in combinatie met de hoogst kwalitatieve medische zorg, vormen de basis van dit ziekenhuis. De Jong laat zich onder meer inspireren door Gerard van Grinsven die vanuit zijn Ritz-Carlton-expertise aan de basis stond van het zeer klantgerichte Henry Ford West Bloomfield Hospital in Detroit. De zorg van het Alexander Monro Ziekenhuis wordt, al 5 jaar, gemiddeld gewaardeerd met een 9,5 op Zorgkaart Nederland. De net promoter score behoort tot de hoogste in Nederland. Het Alexander Monro Ziekenhuis is een landelijk ziekenhuis dat verzekerde zorg levert voor iedereen.

Hans de Wolff

Hans de Wolff geeft als bestuurder bij Triodos Bank leiding aan retail banking en de waarden van Triodos Bank vertaalt hij in een authentieke, persoonlijke, toegankelijke en kwalitatief hoogstaande dienstverlening. Sinds 2010 is hij als directeur retail anking verantwoordelijk voor het retailbedrijf van Triodos Bank Nederland, dat circa 300.000 particuliere en 45.000 zakelijke klanten bedient. In verschillende onderzoeken van onder andere SAMR, de Consumentenbond en Independer krijgt de dienstverlening en klantvriendelijkheid van Triodos Bank de hoogste waardering. Ook won Triodos Bank meerdere malen de ‘Customer Centric DNA Award’ in de categorie banken.

Matthias Gouthier

Matthias Gouthier is hoogleraar aan de University of Koblenz met als aandachtsgebieden service excellence, emotionele connecties met klanten en medewerkers, customer experience management en digitalisering van dienstverlening. In de periode van 2013 tot en met 2015 was Gouthier voorzitter van de Europese commissie van de CEN voor de standaardisatie van service excellence. Dit heeft geresulteerd in de Europese richtlijn ‘Creating outstanding customer experiences through Service Excellence’.

Het bestuur van Stichting Service Excellence wordt gevormd door Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan en Ruud Stassen.

Stichting Service Excellence is medeorganisator van 'Service Excellence in 1 Day', het evenement dat op vrijdag 7 december 2018 plaatsvindt op Landgoed Leusderend in Leusden.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie