Naar inhoud

Strategisch account-based marketing de trend in B2B in 2017

De grootste aanjagers van veranderingen in business-to-business-markten zijn de kopers en hun koopgedrag. Hierdoor is het voor B2B-marketeers van groot belang om te weten wat de verwachte trends zijn voor 2017 en de jaren erna, en bovendien wat de impact is op keuzes voor technologie. Echter, door de snelle veranderingen en het overweldigende aantal online marketingtools om uit te kiezen, hebben marketeers moeite om te begrijpen hoe de juiste technologie en methoden kunnen helpen om hun doelstellingen te behalen.

Thought leaders delen hun visie

Dat is de reden dat B2B-marketingbureau spotONvision een aantal van de meest invloedrijke marketeers ter wereld heeft geïnterviewd. Thought leaders is gevraagd naar hun visie, en misschien wel belangrijker, waarom de trends relevant zijn voor B2B-marketeers en wat ze kunnen betekenen voor je strategie. Deze opvattingen zijn gebundeld in het trendrapport “Beyond the Hype’.

Zo deelden Jon Miller (CEO en medeoprichter van Engagio en medeoprichter van Marketo), Meagen Eisenberg (CMO bij MongoDB), Steve Woods (CTO bij Nudge Software en medeoprichter van Eloqua), Scott Brinker (CTO en medeoprichter van Ion Interactive en redacteur van chiefmartec.com), Mark Appel (CMO bij Exact) en vele anderen hun visie.

Drie belangrijke trends

Alle ondervraagde thought leaders benoemen 2017 als het jaar van strategisch account-based marketing (ABM). Account-based marketing, ook wel bekend als key account marketing, is een strategische aanpak voor marketing waarin een organisatie communiceert met een individuele prospect of klantaccount. Zo zullen meer marketeers ABM gebruiken en het belang ervan beter begrijpen.

Ook zullen meer bedrijven gaan investeren in het opzetten en coördineren van customer advocacy programma’s. Het opzetten van dergelijke programma’s wordt steeds belangrijker omdat mensen nu eenmaal meer op hun referenties vertrouwen. En, tot slot, komen technologische trends steeds meer op de voorgrond. Denk hierbij aan de invloed van artificial intelligence of predictive analytics.

Het onderhavige trendrapport kun je downloaden op de website van spotONvision.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie