Naar inhoud

Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media

In Den Haag gaan studenten retailondernemers helpen social media succesvol in te zetten. Deze week heeft wethouder Karsten Klein, verantwoordelijk voor stedelijke economie, zorg en havens, op de Innovation Playground van de Haagse Hogeschool het startschot gegeven voor het project ‘Haal meer uit uw social media’. De komende maanden gaan 100 tweedejaars studenten small business & retail management aan de slag met de strategie voor social media van 25 Haagse retailondernemers en winkelgebieden.

Handvatten social media

Om het project te realiseren slaat Smart Shopping Den Haag de handen ineen met de Haagse Hogeschool. “We zien dat veel retailondernemers graag actiever willen zijn met social media, maar niet zo goed weten hoe”, aldus Hester Bunnik van Smart Shopping Den Haag. “Met dit project bieden we ze daar handvatten voor. De animo was groot en zeer divers. We ontvingen aanmeldingen van zowel winkelgebieden en boetieks als van conceptstores en zelfs strandtenten.”

Ontwikkelen strategie

Na de aftrap van vandaag, begint het project met fase één. In groepjes van vier leren de studenten de betreffende ondernemer of het winkelgebied kennen en doen zij onderzoek om een strategie voor social media te ontwikkelen of herontwikkelen. Deze wordt tijdens een pitchavond aan de ondernemer of het winkelgebied gepresenteerd en na akkoord geïmplementeerd in fase twee. In totaal zullen de studenten en ondernemers een kleine vier maanden samenwerken.

Studenten en ondernemers

Wethouder Karsten Klein is enthousiast over het project: “Vaardigheden op het gebied van social media zijn onmisbaar, voor ondernemers én voor studenten die straks het werkveld ingaan. Dit project is dus voor alle partijen een win-winsituatie. De retailondernemers van nu leren zich online nog beter profileren en de retailondernemers van de toekomst doen belangrijke ervaring op.”

Innovatie in retail

Smart Shopping is een werkveld van het Haags Retailpunt en richt zich op het versterken van winkelgebieden aan de hand van innovatie en het omarmen van nieuwe technieken. Hierbij staat SMART niet alleen voor ‘slim’, maar ook voor service, makkelijk, aantrekkelijk, relevant en toegankelijk. Oftewel, samen met (collectieve) retailers en professionals aan de hand van slimme en praktische tools optimaal inspelen op de veranderende wensen en behoeften van de consument.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie