Naar inhoud

Succesvolle campagne installatietechniek op social media

Met de campagne “De Techniek Achter Nederland” beoogt de belangenorganisatie UNETO-VNI de installatietechniek onder de aandacht te brengen. De basis van deze campagne wordt gevormd door een online platform voor de zakelijke markt waar innovatieve projecten worden gedeeld. Het succes van het initiatief is bekroond met de titel “Beste Superpromoter Actie van 2014”.

Enthousiasme aanwakkeren

Deze actie is een initiatief van Rijn Vogelaar. Hij is onder andere auteur van “De Enthousiasme Trilogie”. “Er waren meer mooie cases, maar “De Techniek Achter Nederland” is een waardige winnaar van de hoofdprijs”, aldus Vogelaar. “Het is een mooie promotie van de installatiebranche. Enthousiasme aanwakkeren met een geweldige website en vervolgens zorgen dat deze gedrevenheid gemakkelijk gedeeld kan worden.”

Betrokken leden

De kracht van onze campagne is dat onze leden zelf vertellen welke innovatieve projecten zij uitvoeren”, stelt Titia Siertsema, voorzitter van UNETO-VNI. “We zijn trots dat we als brancheorganisatie zoveel betrokken leden achter ons hebben staan om de techniek achter Nederland zichtbaar te maken. De campagne is een schoot in de roos. We laten als sector zien waartoe we in staat zijn.”

Inspirerende verhalen

De leden delen hun inspirerende verhalen via de website en onze kanalen op de social media, zoals Twitter, LinkedIn en Facebook”, zegt Jan Al. Hij is voormalig directeur van BAM Techniek en bestuurder van de belangenorganisatie. “De campagne zorgt ervoor dat deze verhalen worden gedeeld. Steeds meer mensen gebruiken inmiddels de hashtag #TechniekNL om deel te nemen aan ons platform. Een beweging die zich nu snel uitbreidt naar zakelijke opdrachtgevers, het grote publiek en jongeren.”

Trots berichten delen

Berichten worden soms meer dan honderd keer gedeeld”, aldus campagnemanager Kirsten Bruijel. Zij ziet de prijs als een erkenning voor de kracht van het initiatief. “Het is de collectieve bezieling en gedeelde trots die voor een groot bereik zorgen. Ook zijn er steeds  meer scholen en jongeren die het platform ontdekken.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie