Naar inhoud

Succesvolle lancering apps ondersteund door Nederlandse start-up

Roep digitale marketing en de smartphone-bezitter krijgt direct de associatie met mobiele applicaties. Maar ook in dit tijdperk gelden beperkingen. Het aantal apps dat een mens actief kan gebruiken, is natuurlijk begrensd door de menselijke mogelijkheden. Van alle mobiele apps die worden  gelanceerd in de Apple App Store of de Google Play Store leidt 80 procent een anoniem bestaan in het mobiele domein. Een Nederlandse start-up denkt de juiste marketingformule voor succesvolle apps te bezitten.

Succesvolle lancering apps

Raoul Milhado en Florian Rost van Tonningen, beiden 25, geven aan die formule te hebben gekraakt. Met behulp van slimme algoritmes hebben zij een marketingformule ontwikkeld om van een app een gegarandeerd succes te maken. Appromoters, het bedrijf van beide ondernemers, heeft zich in rap tempo ontwikkeld tot een volwassen bedrijf. Voor 2016 wordt al een omzet verwacht van 15 miljoen euro en is er onlangs een tweede vestiging in de Verenigde Staten van Amerika geopend.

Marketing voor mobiele apps

Door zich te specialiseren in marketing specifiek voor mobiele apps, een vrij nieuw fenomeen, heeft de start-up een buitengewoon unieke positie in de markt ingenomen. De directe concurrentie is nihil en de behoefte aan en vraag naar marktexpertise enorm. “Het verbaast ons dat er tot op heden nauwelijks of geen bedrijven zijn die zich zijn gaan specialiseren in app-marketing”, aldus managing director Raoul Milhado. “En dat terwijl de behoefte immens is.”

Verschillende fases strategie

Zowel corporates als start-ups ondervinden problemen bij de verschillende fases waarin de app zich bevindt”, zegt Milhado. “De voorbereidingsfase, de lanceringfase of de fase waarin de app moet uitbreiden en gaan groeien. Wij spelen daarop in door de gehele strategie, marketing en promotie op ons te nemen. Daardoor kan de klant zich focussen op de innovatie van de app.” Zo is voor reisorganisatie izi.TRAVEL een interactieve audiotour-app voor toeristen wereldwijd tot een groot succes gemaakt. In zes maanden tijd groeide het aantal downloads van 100.000 naar bijna 2 miljoen, in tien verschillende landen verspreid over drie verschillende continenten.

Klanten van verscheidene pluimages

Het team van de jonge onderneming bestaat uit 16 professionals met ieder zijn of haar eigen achtergrond, expertise en marktervaring. De komende tijd gaat het bedrijf onder andere aan de slag met Keesing, de puzzelgame-afdeling van de Telegraaf Media Groep, en AdBlock Plus, de grootste adblocker van de wereld. Daarnaast zal het bedrijf de marketing van nieuwe apps van verschillende Nederlandse start-ups op zich nemen en bij succes naar de VS brengen om ze daarmee definitief en wereldwijd op de kaart te zetten.

Datagedreven werkwijze

Onze werkwijze is één en al datagedreven”, stelt Rost van Tonningen, verantwoordelijk voor de innovatie binnen het bedrijf. “Het begint bij het inzichtelijk maken van de marketingkanalen en daarna pas gaan we echt aan de slag. We werken met veel verschillende platformen, technologieën en tools om de campagnes van onze klanten succesvol uit te voeren. Vanuit de probleemstellingen waar we in de praktijk tegenaan zijn gelopen, zijn we zelf de oplossing gaan bouwen. Simpelweg omdat die er nog niet is.”

Eigen BI- en advertentieplatform

In 2016 willen we dan ook ons eigen business intelligence- en advertentieplatform lanceren”, zegt Rost van Tonningen. “Daarmee spelen we in op de behoeftes van onze huidige en toekomstige klanten.” De ambities en de uitbreidplannen voor de komende jaren zijn groot. Daarom wordt er al druk gewerkt aan het neerzetten van een tweede kantoor in de VS. Vanwege de concurrentieverschillen, de groeimogelijkheden en de industriecultuur is de keuze gevallen op Silicon Beach, Los Angeles.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie