Naar inhoud

Succesvolle transitie van spaarprogramma naar platform voor digital experience

Eurosparen van FrieslandCampina is in 7 jaar tijd uitgegroeid tot één van de vijf grootste spaarprogramma's van Nederland. Het spaarprogramma wordt ingezet voor 13 merken van de zuivelproducent, waaronder Campina, Milner en Chocomel. De groei van het programma is onder meer te danken aan de transitie naar een platform voor digital experience met relevante aanbiedingen en content op het juiste moment voor een brede groep consumenten.

Groei door omnichannel-interactie

“Onze ambitie is om het meest relevante consumentenplatform voor fast moving consumer goods (FMCG) in Nederland te worden”, aldus Willem Valkenburg, digital marketeer bij de onderneming. Het programma viert de miljoenste registratie met kortingen op uitjes in heel Nederland en leuke acties. Het aantal deelnemers blijft gestaag groeien door de omnichannel-interactie met consumenten vanuit 13 merken in de gehele customer journey; van winkelvloer en verpakkingen tot aan apps. “Met het platform voor digital experience voorzien we gebruikers van aanbiedingen, acties waarmee je iets kunt winnen of geld terug krijgt en relevante content op het juiste moment”, zegt Valkenburg.

Gepersonaliseerde berichten en acties

Het zuivelbedrijf wil voor zijn consumenten en merken het platform voor digital experience verder optimaliseren en uitbreiden. Aan het programma worden continu de nieuwste functionaliteiten toegevoegd zoals Geo-Fencing, waarbij consumenten gepersonaliseerde berichten en acties ontvangen bij bezoek aan eigen evenementen zoals de 'Campina Open Boerderij'-dagen. Met Image Recognition kunnen consumenten met hun smartphone afbeeldingen op verpakkingen scannen waardoor zij bijvoorbeeld filmpjes van een recept of een trailer van een bioscoopfilm te zien krijgen.

Consumenten betrokken bij ontwikkeling

Het team hanteert hiervoor een manier van lean start-up werken en betrekt consumenten in de ontwikkeling van nieuwe digitale middelen en services. Per maand heeft het platform zo'n 1,2 miljoen online bezoeken. In het afgelopen jaar hebben ruim 100.000 consumenten gratis producten via het digitale platform uitgeprobeerd. In augustus 2016 zijn al meer e-tickets voor pret- en dierenparken verkocht dan in heel 2015. Valkenburg: “Het is mooi om te zien dat we steeds meer mensen kunnen bedienen via ons platform.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie