Naar inhoud

Technische groothandel Kramp legt focus op klantdata

Technische groothandel voor de agrarische sector Kramp investeert in klantrelaties en klantdata, met de implementatie van een nieuwe customer relations management systeem (crm). Het bedrijf zet met de keuze voor Microsoft Dynamics CRM in op het vergroten en verbeteren van het inzicht in klantdata. 

Vanwege de fusie met de Scandinavische groothandel Grene, wordt in de vestigingen verspreid over 22 landen het nieuwe crm-systeem ingevoerd. Het beheer van de klantrelaties wordt hierdoor tevens uniformer. Met een verbeterd inzicht in de klantdata verwacht de groothandel klantloyaliteit te kunnen vergroten en haar klanten efficiënter en pro-actiever te kunnen benaderen, omdat er een centraal klantbeeld geformuleerd kan worden. Ook voor mobiele toepassingen verwacht Kramp dat het crm-systeem met het nieuwe programma vooruitgang zal betekenen.

Het voormalige, in eigen beheer ontwikkelde, systeem voor relatiebeheer kon de groeiende behoefte van het bedrijf met betrekking tot direct en actueel inzicht in klantdata niet bijhouden, laat Kramp weten. Voor de implementatie is CRM Partners gecontracteerd.

“Loyaliteit van klanten is erg belangrijk voor het succes van onze business. Met een nieuw en modern CRM-systeem zijn we in staat ons contact met klanten beter te ondersteunen, sneller op bekende klantgegevens in te spelen, en onze klantrelaties internationaal op een constant en hoog niveau te houden”, beargumenteert Philippe Everaerts, sales director Benelux bij Kramp, de overstap naar MS Dynamics CRM. 

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie