Naar inhoud

Technische managers marketing & sales worden uitstekend betaald

De voortgaande digitalisering leidt onmiskenbaar tot krapte op de arbeidsmarkt. De schaarste aan specifiek talent stuwt de lonen, die bij deze functies horen, verder op. De ‘War for Talent’ laat effecten over de hele linie zien. Daarbij zijn hoge gemiddelde salarissen niet alleen te zien bij technische functies, maar bij diverse specialismen. Voor de technische manager marketing & sales en de manager business intelligence zijn het bijvoorbeeld gouden tijden.

Goede betaalde opkomende banen

Dat blijkt uit een overzicht van goed betaalde opkomende banen in 2017 in de sectoren IT, logistics & supply chain, marketing & sales, engineering en finance, gepubliceerd door recruitmentorganisatie Hays. De recruiter noemt vijf nieuwe beroepen die een groeiende belangstelling kennen vanwege externe factoren zoals schaarste aan beschikbaar talent, nieuwe innovatieve technologieën en complexiteit van de betreffende functie.

1.Technische manager marketing & sales

Op het gebied van marketing & sales zijn het met name salesprofessionals in de technische of industriële sector die erg goed verdienen met een gemiddeld jaarsalaris van 100.000 euro. Denk aan managers van de afdeling sales en operations, die verantwoordelijk zijn voor de bepaling van het beleid en de strategie, het behalen van salestargets en het zorgen voor de interne samenwerking tussen de verschillende afdelingen. Deze professionals hebben doorgaans veel verantwoordelijkheid en een hoge werkdruk, waar een flink salaris tegenover staat. Overigens komen dit soort vacatures niet vaak voor, omdat het doorgaans posities zijn waar men langer blijft zitten.

2. Manager business intelligence

In de IT-sector is de manager business intelligence een aan terrein winnende job, met een gemiddeld salaris van 80.000 euro per jaar. De invulling van deze functie verschilt per organisatie, maar in alle gevallen speelt deze persoon een onmisbare rol door het steeds toenemende belang van data binnen organisaties. Zeker door de toenemende schaarste zijn BI-managers die technische kennis en bedrijfskundige inzichten weten te combineren met de juiste people skills zeer in trek.

3. De risk model validator

De (senior) risk model validator is binnen de sector finance een opvallende functie die steeds belangrijker zal worden naarmate de regulering vanuit de ECB en de DNB toeneemt. Hij of zij kan rekenen op een jaarsalaris vanaf 75.000 euro. Deze specialist – vaak gepositioneerd op groepsniveau binnen het onderdeel risk management – is direct betrokken bij het valideren, controleren en testen van alle risicomodellen. Vanwege de schaarste aan kandidaten, de scope van de werkzaamheden en de complexiteit van de functie is het salaris van de (senior) risk model validator relatief hoog.

4. Procurement & sourcing specialist IT

In de sector inkoop is het de procurement & sourcing specialist IT die uitstekend verdient. Reken op een gemiddeld jaarsalaris vanaf 70.000 euro. Naast het zelfstandig uitvoeren van inkooptrajecten, waarbij de juiste leveranciers worden geselecteerd, adviseren deze specialisten ook het IT-management op het gebied van IT-inkoop. Daarnaast behoort het beheren en afsluiten van IT-(raam)contracten tot de verantwoordelijkheden van de procurement & sourcing specialist IT. Er wordt geacteerd op het scheidsvlak van procurement en IT, hetgeen kandidaten voor deze functies schaars maakt.

5. Supply chain manager en demand planner

Supply chain managers in de sector logistics & supply chain kunnen rekenen op een salaris tussen de 70.000 en 100.000 euro in 2017. Zogenaamde demand planners ontvangen gemiddeld 65.000 euro. Deze specialisten zorgen voor een zo accuraat mogelijk overzicht van producten en goederen die in de toekomst verkocht gaan worden door een onderneming. Deze functie vraagt om een zeldzaam grote mate van precisie, in combinatie met een sterk analytisch vermogen en goede communicatieve vaardigheden. Logischerwijs verdienen demand planners die een grotere regio bestrijken doorgaans een hoger salaris, waarbij ook de schaarste een belangrijke factor is.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie