Naar inhoud

Teradata zet volgende stap in ongestructureerde data met Aster Data

Softwareleverancier Teradata heeft Aster Data, een bedrijf die grote hoeveelheden data moet kunnen verwerken, overgenomen. Teradata wil door deze overname verder kunnen groeien en vooral beter worden in het verwerken van ongestructureerde data, die bijvoorbeeld gehaald kan worden uit sociale media.

In november op Teradata Partners in San Diego sprak Hermann Wimmer, president van Emea bij Teradata, al over big data, de grote hoeveelheden data die uit onder andere sociale media voortkomen. Nu willen ze een volgende stap zetten in het analyseren en inzetten daarvan, en hebben ze ervoor gekozen om Aster Data overgenomen. "De kerntechnologie van Aster Data is het ongelimiteerd verwerken van gestructureerde en ongestructureerde data. Ze bestaan nu zes jaar en zijn enorm snel gegroeid. Ze excelleren vooral in het verwerken van sociale media data", aldus Wimmer.

Teradata wil hiermee zijn datawarehouse verlengen door ongestructureerde en gestructureerde informatie te kunnen integreren voor dieper business inzicht. Wimmer: "We hebben een sterke focus op het verwerken van zowel gestructureerde en ongestructureerde data, maar daarbij zoeken we naar manieren om onze productfamilie uit te breiden. Daar komt deze overname om de hoek kijken. Het is tijd om ingewikkelde data queries te kunnen gaan doen en met Aster Data wordt het mogelijk om leider te worden in deze markt."

Het zal volgens Wimmer nog een aantal maanden duren, voordat de deal officieel gesloten wordt. Teradata is van plan om Aster Data's klanten te blijven ondersteunen en de medewerkers gelijk te integreren in de bestaande teams.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie