Naar inhoud

Test helpt organisaties bij verbeteren klantbeleving

De klantrelatie is door de jaren heen fundamenteel veranderd als gevolg van de toenemende digitalisering. Doordat het klantcontact steeds vaker digitaal van aard is, wordt het persoonlijke klantcontact, dat zorgt voor de emotionele component in de relatie, steeds waardevoller. Organisaties zullen dus goed moeten nadenken hoe zij het menselijke en digitale aspect strategisch inzetten om de klant optimaal te bedienen.

Customer engagement test

Om inzicht te krijgen in de score op beide gebieden lanceert CRM Partners, Microsoft Certified Gold CRM Partner, de “Customer Engagement - Hero or Zero test”. Na het invullen van 20 vragen krijgen organisaties inzicht in hoe zij scoren op het gebied van customer engagement. Bovendien krijgen deelnemers op basis van de uitkomst praktische tips om de klantbeleving te verbeteren. Organisaties die op beide vlakken, digitaal en emotioneel, goed scoren mogen zichzelf een “Customer Engagement Hero” noemen.

Onderscheid door emotie

Customer engagement is een filosofie van de klantrelatie die uitgaat van een extreme vorm van klantgerichtheid en service, waarbij een wederzijdse betekenisvolle en persoonlijke relatie wordt nagestreefd. De techniek kan organisaties helpen om de klantrelatie persoonlijker en relevanter te maken. Maar om het hart van de klant echt te veroveren en te zorgen voor die glimlach, is emotie nodig. Empathie, passie en creativiteit zijn typische menselijke eigenschappen die technologie niet in kan vullen, maar die wel het onderscheid uitmaken. In de test worden deelnemers dan ook ondervraagd naar de belangrijkste randvoorwaarden op zowel het digitale als het menselijke vlak.

Menselijk aspect naast techniek

Of je nu in de consumentensector of in de business-to-business werkzaam bent, we zullen allemaal op een andere manier zaken gaan doen om de ontelbare mogelijkheden van de digitale transformatie te benutten”, stelt Emiel Putman, managing partner bij CRM Partners. “Toch is het van groot belang om het menselijke aspect altijd in acht te nemen en de persoonlijke interactie met de klant te behouden. Maar hoe wordt je een held in customer engagement? En hoe bewaak je de perfecte balans tussen mens en technologie? Om organisaties hierbij te ondersteunen hebben we deze test ontwikkeld. Niet alleen om bewustzijn te creëren, maar ook om ze op weg te helpen met praktische tips en trucs.”

De test kun je uitvoeren via de website van CRM Partners.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie