Naar inhoud

Thuiswinkel.org certificeert Post HBO-opleiding Digital Marketing

Thuiswinkel.org heeft vandaag een certificaat uitgereikt aan Beeckestijn Business School voor de Post HBO-opleiding Digital en Online Marketing. De certificering past in het sectoroverschrijdende actieprogramma “e-Academy”. Met dit programma wil de brancheorganisatie een infrastructuur voor continue ontwikkeling van werkende professionals in de e-business-sector opzetten. Het initiatief stelt zich ten doel e-business integraal onderdeel te maken van opleidingscurricula van het hoger onderwijs door deze opleidingen op basis van vereisten uit het bedrijfsleven te certificeren.

Noodzaak tot kennisvermeerdering

Het certificaat is door Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org, tijdens “Shopping Today” uitgereikt aan Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School. Centraal tijdens dit evenement staat de noodzaak tot kennisvermeerdering als gevolg van de snelle ontwikkeling van e-business. De onverwacht forse groei van 18,4 procent van online bestedingen in de eerste helft van 2015, stelt de markt overduidelijk voor nieuwe uitdagingen.

Economie aangejaagd door e-business

De e-business-sector is een belangrijke aanjager van de Nederlandse economie, maar bedrijven ondervinden steeds meer problemen bij het vervullen van vele duizenden vacatures. Het bedrijfsleven heeft moeite om goed geschoold personeel te vinden. Hoger onderwijs sluit onvoldoende aan op de nieuwe digitale vereisten vanuit het werkveld. Daarnaast mist de e-business-sector een infrastructuur voor continue ontwikkeling van werkende professionals”, aldus Wijnand Jongen.

Kennisontwikkeling digitale marketing

We zijn blij dat Thuiswinkel.org de noodzaak inziet en een bijdrage levert aan de kennisontwikkeling op het gebied van digitale marketing en e-commerce”, zegt Hans Molenaar. “We zijn al meer dan 10 jaar actief in dit snel veranderende vakgebied. De erkenning door brancheorganisaties is cruciaal om opleidingen en ontwikkeling van digitale talenten op de agenda te krijgen bij organisaties. We zien deze certificering als een steun in de rug.”

Zaak voor professionals om continu bij te blijven

Door de enorme snelheid van ontwikkelingen en het kennisintensieve karakter van het e-commercedomein, is het ook voor ervaren professionals zaak om continu bij te blijven. Daarom is het e-Academy Register geopend. Door het volgen van trainingen, opleidingen en congressen bij gecertificeerde aanbieders kunnen werknemers punten verzamelen voor permanente educatie, de zogenaamde PE-punten. Daarmee kan invulling gegeven worden aan het programma “Life Long Learning”.

Praktijkcases bieden verdieping in digital en social

Onder de eerste opleidingen van aanbieders van bedrijfsopleidingen die gecertificeerd zijn, bevinden zich ook verscheidene opleidingen van IDMK Trainingen. Dat zijn onder andere de 2-daagse trainingen Neuromarketing in de praktijk, Succesvolle crossmedia & contentmarketing en Succesvolle webteksten schrijven die echt werken. Daarnaast levert het bezoeken van Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day professionals punten op. Tijdens dit evenement dat op donderdag 19 november 2015 in 't Spant in Bussum plaatsvindt, wordt aan de hand diverse praktijkcases het cruciale verband tussen digital en social gelegd.

Oproep tot ontwikkeling van digital commerce

Life Long Learning is toegankelijk voor iedereen in de e-sector, van online marketeers tot online inkopers, van data-analisten tot webshopbeheerders”, aldus Jongen. “We verwachten dat in de komende jaren vele bedrijven in alle denkbare sectoren gekwalificeerd worden als Life Long Learning Company. Duizenden van hun medewerkers zullen zich blijvend ontwikkelen door het behalen van PE-punten. Ik roep het bedrijfsleven en het onderwijs nadrukkelijk op om zich continu te ontwikkelen op het gebied van digital commerce. Alleen door samen de uitdaging aan te gaan, kan Nederland haar positie als kenniseconomie versterken.”

Gebrekkige aansluiting onderwijs en digitale arbeidsmarkt

Daniël Ropers, managing director bij bol.com en tevens bestuurslid van de branchevereniging: “Wat mij opvalt, is de gebrekkige aansluiting tussen het onderwijs en dat wat de digitale arbeidsmarkt vraagt aan kennis en kunde. Toepassing van ICT is de enige manier waarop bedrijven nog waarde kunnen creëren voor hun klanten. Huidige afstudeerders hebben echter moeite om de fundamentele krachten en de mogelijkheden van digital te begrijpen. We moeten voorkomen dat we hiermee een rem zetten op de innovatie in Nederland. Daarom juich ik dit initiatief van harte toe.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie