Naar inhoud

Toegang tot waardevolle marketinginzichten door fusie Scanmar en marketingQED

In de jaren tachtig van de vorige eeuw is de Tilburgse marktonderzoeker Gert-Jan de Nooij een van de eerste Nederlanders die het belang van marketingautomatisering inziet. Hij verlaat de wetenschappelijk wereld van de Tilburg University en start zijn eigen bedrijf: Scanmar. Met deze onderneming brengt hij software op de markt die organisaties in staat stelt marketinganalyse geautomatiseerd uit te voeren. Deze week heeft het bedrijf de fusie bekendgemaakt met marketingQED, een gespecialiseerde aanbieder van tools en trainingen voor de verhoging van marketingeffectiviteit.

Marketingdata en analyses

Door de fusie is Europa's grootste aanbieder van software sales en marketing analytics, planning en business intelligence. Voor marketeers betekent deze fusie dat marketingdata en waardevolle analyses vanaf één online platform toegankelijk zijn. De nieuwe organisatie biedt zijn diensten aan vanuit een netwerk van kantoren verspreid over drie continenten en kan met behulp van partners wereldwijde support bieden.

Predictive analytics

Door de combinatie van Scanmar’s specialisme in software voor big data en sales operations en marketingQED’s sterkte in software voor predictive analytics, kan de nieuwe groep marketing- en sales-experts een unieke mix van tools en diensten aanbieden. Deze geven antwoord op vragen als:

  • Welke waarde genereert adverteren voor mijn merk?

  • Welke promotie kan ik het best inzetten in welk seizoen?

Wereldwijd partnernetwerk

Beide bedrijven zijn de laatste jaren snel gegroeid en laten double digit groeicijfers zien. De gecombineerde groep opereert vanuit kantoren in Nederland, Engeland, de Verenigde Staten en Singapore. Het bewezen wereldwijde partnernetwerk van 500 consultants zorgt in de verschillende landen voor de juiste ondersteuning en advies voor klanten.

Businessanalyse, planning en rapportage

De fusie levert klanten diverse voordelen, zoals betere analyse- en datatechnologie en op termijn nieuwe oplossingen op het gebied van big data en predictive analytics. De gecombineerde software-oplossingen zorgen voor snellere en een hogere kwaliteit van businessanalyse, planning en managementrapportage.

Antwoord op toenemende ondernemingsdruk

Han Meijer, de huidige CEO van Scanmar, neemt samen met de oprichters van marketingQED John Dawson en Drew Barnes zitting in het dagelijks bestuur van de gecombineerde onderneming. “Veel van onze gebruikers voelen de toenemende druk om te groeien en financieel beter de presteren”, verklaart Meijer. “Zij moeten de juiste beslissingen nemen, maar er is vaak een gebrek aan juiste informatie en onzekerheid over wat wel en niet werkt om de omzet te laten groeien. Het is onze missie om klanten te helpen met het oplossen van deze vraagstukken en hen succesvoller te maken.’

Relevante ondersteuning marketeersmarketingQED

Door deze fusie kunnen wij onze klanten voorzien van software-oplossingen op het gebied van analyse, forecasting en online performance dashboards”, stelt Dawson. “De nieuwe organisatie helpt merken op alle relevante marketinggebieden. Van prijsoptimalisatie, planning van sales en operations, trade- en brandmarketing en campagne- en mediaplanning. Deze fusie biedt ons toegang tot de meest krachtige analytische database engine – Scanmar MarketingTracker – in combinatie met onze tools voor snelle scenarioplanning.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie