Naar inhoud

Toenemende belangstelling voor dialooggestuurde interacties

Nu consumenten in toenemende mate de weg weten te vinden op het wereldwijde web, ontstaat een groeiende behoefte aan digitale mogelijkheden om het cruciale klantcontact te behouden. Dankzij technologische innovaties zijn bedrijven en instellingen steeds beter in staat online te interacteren met klanten en prospects. Voorbeelden zijn Q&A-macro’s, virtuele agenten, chatbots en spraakgestuurde interacties.

Dialooggestuurde interacties

Het eerste bureau dat zich specialiseert in conversational user interfaces is inmiddels gestart: Conversationals. Het Utrechts bureau specialiseert zich op het domein van dialooggestuurde interacties. De start van het bedrijf vindt plaats op een moment dat er vanuit verschillende markten veel aandacht is voor taalgestuurde interactie. Na de opkomst van web-agencies en mobile-agencies, is Conversationals het eerste bureau dat zich in de volledige breedte specialiseert in digitale conversaties.

Relevante dialogen

“Hoewel digitale conversaties al enige tijd bestaan, is het de eerste keer dat computers dankzij artificial intelligence en natural language processing ook echt slimmer kunnen worden en er echte toepassingen door ontstaan. De toepassingen waar het bureau zich op richt, zijn met name toepassingen waarmee organisaties middels dialogen op een andere manier relevant kunnen worden voor hun doelgroep op deze nieuwe kanalen en toepassingen die ontstaan. Businessproblemen op een makkelijke manier oplossen door dialogen in te zetten en daarmee zelfs nieuwe producten of diensten realiseren”, aldus Endre Davids, oprichter van Conversationals.

3-stappenprogramma

Het Utrechtse bedrijf concentreert zich op het configureren en verrijken van bestaande ontwikkelplatformen. “Maar voor opdrachtgevers ontbrak het aan vakkundige toewijding in het volledig proces. Voor ons bestaat dit uit een uniek 3-stappenprogramma: Make a Plan, Make it Work en Make it Better”, zegt Davids.

Realisatie businessuitdaging

In de eerste fase Make a Plan doorlopen we samen met onze opdrachtgever een 3-daagsprogramma, waarin we een intern congres organiseren, een toepassing bedenken op een businessuitdaging, een proof of concept ontwikkelen en een uservalidatie-onderzoek uitvoeren. Vervolgens wordt in Make it Work overgegaan tot realisatie, beginnend met een verdere specificatie van het concept, de tone of voice, de flows, content en technische inrichting. Hierdoor kan het idee live gebracht worden.

Optimalisatie gebruikerservaringen

Tot slot, start de meest belangrijke fase voor de opdrachtgever: Make it Better, optimalisatie van resultaten en gebruikerservaringen. Op basis van daadwerkelijk gedrag worden flows en taalinterpretaties geoptimaliseerd mede door experimenten met growth hacking toe te passen. "Hiermee maken we de oplossing elke dag een stukje slimmer, een onderbelicht aandachtspunt”, stelt Davids.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie