Naar inhoud

Tool voor effectiviteitsmeting DM

TPG Post heeft een rekenmodule laten ontwikkelen om zo de effectiviteit van DM in de mediamix te kunnen meten. Met deze tool kan een adverteerder voor zijn specifieke situatie berekenen hoe geschikt direct mail is in zijn mediamix. TPG Post hoopt hiermee adverteerders te overtuigen van de kracht van direct mail in de communicatiemix.

De tool, die ontwikkeld is door Pointlogic, baseert zijn advies op een wiskundig model dat is ontwikkeld op basis van gegevens van onderzoeken van Nipo/Veldkamp en Mail Media. Aan de hand van de specifieke situatie van een adverteerder bepaalt het model vervolgens de geschiktheid van elk mediumtype voor het behalen van de communicatiedoelstellingen.
Ook maakt de tool voor adverteerders vooraf inzichtelijk wat het te verwachten effect van een bepaalde mailing zal zijn. Het geeft een inschatting van het te verwachten bereik, de leesduur, respons, kennis- en sympathietoename. De uitkomst is gebaseerd op een voorspelmodel dat gebruikmaakt van het Mail Monitor-onderzoek dat TPG Post al meer dan twaalf jaar uitvoert om het effect van mailuitingen te meten.

Bron: ITcommercie / Adforesult
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie