Naar inhoud

Top-10 concurrerende WCM-aanbieders

De jaarlijkse inventarisatie en analyse onder leveranciers van software voor web-contentmanagement (WCM), dit jaar voor de vierde keer uitgevoerd door ITcommercie, laat zien dat deze markt langzamerhand volwassen trekjes begint te vertonen. Geen wildgroei aan aanbieders meer, en er begint zich een redelijk duidelijke kopgroep af te tekenen.

Toch zijn er ook een aantal verrassingen in de kopgroep te vinden. Dit jaar moet Tridion, steevast op de tweede positie te vinden, iets meer nageven aan de nog steeds onbetwiste concurrent nummer één Smartsite. De volledig Nederlandse top-3 wordt verrassend door het Nijmeegse GX compleet gemaakt, dat zich afgelopen jaar maximaal in de kijker heeft weten te spelen. Mediasurface is de eerste internationale speler die we tegenkomen, gevolgd door het vooral op overheid gerichte Nederlandse Green Valley. Microsoft is de enige daler in de top-10, op WCM-gebied blijft het uit die hoek ook opvallend stil. Roxen toont daarentegen weer een sterke comeback (in 2003 op de zevende plek). Drie nieuwe namen complementeren de bovenste tien concurrentennamen. Dat een aantal grote, internationale namen ontbreekt komt deels door de hoeveelheid kleinere partijen die een divers aantal (lokale) spelers noemen, maar deels ook doordat web-contentmanagement weer als aparte discipline wordt gezien die los van Enterprise Content Management bestaansrecht heeft. Een overzichtstabel van WCM-aanbieders in Nederland vindt u in het aprilnummer van ITcommercie.

 

WCM Top 10

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie