Naar inhoud

Top 5 meest gelezen nieuws van week 39

Softwareleverancier SAP is de laatste tijd weinig in het nieuws geweest als het gaat om customer relationship management (crm). Nu brengt het bedrijf een nieuwe oplossing op de markt, waarmee klanten data uit sociale media moet kunnen combineren met klantdata uit het crm-systeem. Op die manier moeten bedrijven hun social crm strategie kunnen onderbouwen met software en daar zijn de lezers van Customer Talk deze week het meest geïnteresseerd in.

1. SAP Social Contact Intelligence combineert sociale media en klantdata

Softwareleverancier SAP wil data uit sociale media combineren met klantdata uit het crm-systeem van het bedrijf. Hierdoor moet een volledig klantbeeld kunnen ontstaan, waarmee niet alleen crm, maar ook social crm bedreven moet kunnen worden. De oplossing, genaamd SAP Social Contact Intelligence, moet realtime data kunnen analyseren en sentiment kunnen bepalen, waarbij rekening wordt gehouden met onderling contact tussen klant en prospects. Lees verder.

2. Onderzoek: tv-reclame heeft nog steeds de meeste impact

Consumenten worden nog sterk beïnvloed door televisiecommercials en deze vorm van reclame is misschien wel de meest effectieve. Dat blijkt uit een enquête onder 2.500 respondenten in Groot-Brittannië door adviesbureau Deloitte. Lees verder.

3. Aanklacht: LinkedIn hackt gebruikers e-mailaccounts

Je klantgegevens zijn niet veilig op het sociale netwerk LinkedIn, zeker als je gelijktijdig je e-mailaccount open hebt staan. Een groep LinkedIn-gebruikers heeft het sociale netwerk aangeklaagd voor het hacken van de e-mailaccounts, waarbij LinkedIn de aanwezige e-mailadressen download op de eigen servers. De verzamelde e-mailadressen ontvangen vervolgens campagnes met aanbevelingen voor producten en services. Lees verder.

  Onderzoek: 97 procent bedrijven wil social business worden

Bijna iedere executive wil een social business creëren. Dat blijkt uit onderzoek van softwareleverancier Oracle. Daar komt bij dat ruim zeventig procent het zelfs noodzakelijk vindt voor het toekomstige succes van het bedrijf. Dat betekent overigens niet dat het makkelijk is, want veertig procent zegt meer dan een jaar bezig te zijn met het opzetten van sociale initiatieven.

5. Customer Interaction Group grotere focus op workforce optimization

In tijden waarin kostenbesparing en tegelijkertijd service aan de klant steeds belangrijker worden, is het belangrijk om personeel zo goed mogelijk in te kunnen zetten. Daarom wil Customer Interaction Group zijn workforce optimization activiteiten uitbreiden. Het bedrijf heeft daarom het team dat hiervoor verantwoordelijk is, uitgebreid. Eén van de specialisten die aangenomen is, is Jolanda Böhmer, die 28 jaar ervaring heeft op dit gebied.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie