Naar inhoud

Top 5 meest gelezen nieuws van week 40

Bedrijven moeten blijven nadenken over hun digitale strategie, omdat de ontwikkeling van technologie niet stilstaat. Dat zien we ook terug in het meest gelezen nieuws van deze week. Zo zien we dat zoekmachinegigant een enorme update heeft doorgevoerd, genaamd Hummingbird, waarin context en sociale connecties een steeds belangrijkere rol spelen. Daarnaast concluderen we uit het onderzoek van Gartner dat bedrijven zonder digitale strategie het steeds sneller afleggen tegen de concurrent.

De volledige top vijf meest gelezen nieuws van deze week ziet er als volgt uit:

1. Google’s zoekmachine update grote impact voor bedrijven

In de komende digital marketing special die eind oktober uitkomt, verschijnt een uitgebreid artikel over de gevolgen van de laatste update van zoekmachinegigant Google. De belangrijkste take-aways staan in dit nieuwsartikel: context wordt belangrijker. Google kijkt niet alleen naar de context van een zoekopdracht, maar ook de context van de zoeker. Welke mensen staan het meest dichtbij? Door wie wordt hij het meest beïnvloed? Lees verder.

2. Gartner: bedrijf zonder digital strategie verliest kwart concurrentiepositie

Onderzoeksbureau Gartner heeft onderzocht wat de gevolgen zijn van het niet hebben van een digitale strategie. Het blijkt dat het zeer ernstige gevolgen voor bedrijven. Ze verliezen nog net geen kwart omzet, zoals Customer Talk eerder meldde, maar leggen het wel af tegen hun concurrenten. Een kwart van de concurrentiepositie gaat verloren door het ontbreken van een digitale strategie. Lees verder.

3. Consumentenbond roept Albert Heijn op klantdata beter te beschermen

De Consumentenbond was not amused toen die ontdekte dat aankoopgegevens die verbonden zijn aan bonuskaarten gemakkelijk opgevraagd kunnen worden. Het enige wat nodig is, is het nummer dat op de kaart staat. Albert Heijn zegt in een reactie dat ze voldoet aan de wet en dat de Consumentenbond dus niet moet zeuren. Lees verder.

4. Onderzoek: m-commerce omzet stijgt naar 1,5 miljard euro in 2015

De omzet van mobiele commerce (m-commerce) groeit de komende jaren van een half miljard euro nu naar bijna 1,5 miljard euro in 2015. Dat blijkt uit onderzoek van betalingsdienstverlener PayPal, uitgevoerd door onderzoeksbureau IPSOS. Internetgebruikers zijn ook langer online via hun smartphone of tablet dan via hun desktop computer. Online shoppen gebeurt overigens nog het meest via de desktop computer, gevolgd door de tablet. Lees verder.

5. Onderzoek: 57 procent voert social crm handmatig uit

Marketeers hebben moeite met het inzetten van sociale data en de aanleiding hiervoor kunnen de gratis tools of het handmatige werk van marketeers zijn. Dat blijkt uit onderzoek van softwareleverancier Adobe, dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Econsultancy. Maar liefst 57 procent van de marketeers doet social crm handmatig. Ook zet slechts veertig procent van de marketeers een betaalde tool in voor sociale media monitoring en sentiment analyse. Lees verder.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie