Naar inhoud

Top vijf meest gelezen nieuws van de week

Deze week staat het nieuwsbericht over onderzoeksbureau Gartner op de eerste plaats in de top vijf van Customer Talk. Het onderzoeksbureau voorspelt dat slechts vijftig procent van de social customer relationship management (crm) initiatieven in 2012 van Fortune 1000 bedrijven een return on investment (roi) kent. Senior editor van Customer Talk Anne van den Berg sprak in Londen naar aanleiding van deze voorspelling met analist Adam Sarner van Gartner. Verder veel e-commerce nieuws van onder andere adidas en Google.

De vijf meest gelezen nieuwsberichten op een rij:

1. Onderzoek: 50 procent social crm initiatieven niet terugverdiend

Adam Sarner, research director bij Gartner, vertelt dat vijftig procent van de Fortune 1000 bedrijven geen return on investment (roi) hebben vastgesteld of hun initiatieven niet eens meten. Senior editor van Customer Talk Anne van den Berg sprak met Sarner in Londen over dit onderzoek. Volgens Sarner heeft twintig procent van de bedrijven die geen goede roi zien, genoeg data om te evalueren om te zien waar hun social strategie faalt. Lees hier het volledige artikel.

2. Solimas Groep wil klant transparant inzicht geven in eigen gegevens en producten

Op plek twee staat deze week het bericht over de Solimas Groep, overkoepeling van de softwarebedrijven Agile Software, InfraControl en Groene IT. Deze groep wil de drie onafhankelijk opererende bedrijven beter integraal laten samenwerken. De drie bedrijven delen vaak dezelfde klanten en om deze klanten transparantie te bieden kiest de groep voor de customer relationship management (crm) oplossing op basis van Microsoft Dynamics CRM van softwareleverancier BusinessBase. Via één portal moeten klanten toegang krijgen tot al hun eigen gegevens bij de drie bedrijven. Lees hier het volledige artikel.

3. E-commercesoftware van hybris nu geïntegreerd met Adobe CQ eCommerce

Deze week kondigt e-commercespeler hybris aan dat de integratie van de Multichannel Suite van het bedrijf is geïntegreerd met de Web Experience Management (WEM) oplossing van softwareleverancier Adobe. In maart kondigden de beide partijen de samenwerking aan. De geïntegreerde oplossing moet bedrijven de mogelijkheid bieden om klantbeleving via verschillende kanalen te personaliseren. Lees hier het volledige artikel.

4. Adidas besteedt e-commerceklantcontact uit voor betere dienstverlening

Retailer adidas wil zijn dienstverlening omtrent klantcontact via de webshops van adidas en Reebok verbeteren. Het bedrijf kiest er daarom voor om het contact uit te besteden aan klantcontactspeler Teleperformance. Het contactcenter moet klanten gaan ondersteunen bij alle vragen over onder andere het online selecteren, bestellen en betalen van producten. Lees hier het volledige artikel.

5. Google Trusted Stores nu beschikbaar voor webwinkels in VS

De Google Trusted Stores badge die de zoekmachinegigant aankondigde in de afgelopen herfst, is nu beschikbaar voor online retailers in de Verenigde Staten. Met de badge wil de organisatie inspelen op de onzekerheid van consumenten die een aankoop doen in een webwinkel waar ze nog nooit iets gekocht hebben. Een webwinkel met een badge van Google moet deze onzekerheid wegnemen. Lees hier het volledige artikel.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie