Naar inhoud

Transavia toont transparantie via Snapchat

Transavia beoogt de meest toegankelijke budgetluchtvaartmaatschappij van Europa te zijn, leidend in gastvrijheid, service en digitale dienstverlening. In dat kader heeft het onderdeel van de AIR FRANCE KLM Group recent het portfolio van sociale media uitgebreid met Snapchat. Via dit medium deelt de airline live beelden van achter de schermen met haar volgers onder de naam 'TransaviaSnap'. De content op Snapchat wordt direct geplaatst door cabinepersoneel en piloten zelf. Elke week neemt een andere werknemer het kanaal over.

Het belang van transparantie

Snapchat is een relatief jong sociaal kanaal, dat vooral onder jongeren populair is. Marketeers hebben veelal echter nog moeite de kracht van het platform op de juiste manier in te zetten. De luchtvaartmaatschappij introduceert het sociale medium als een van de eerste Europese airlines. Dit is in lijn met de ambitie van Transavia om de meest digitale en toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa te worden, waarbij transparantie een belangrijke rol speelt.

Relatie met klant versterken

“We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om de relatie met onze klanten verder te versterken,” aldus Paul de Raad, hoofd marketing en e-commerce van Transavia. “Snapchat maakt het mogelijk om onze klanten direct Transavia te laten ervaren door de ogen van onze vliegende collega’s. Naast de introductie van WhatsApp en onze recente samenwerking met TripAdvisor is dit een interessante toevoeging aan ons social media portfolio.”

Groeiende populariteit Snapchat

De luchtvaartmaatschappij is al actief op de sociale media Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram en LinkedIn. Via Facebook alleen bereikt het bedrijf wekelijks al meer dan 4 miljoen mensen. De toevoeging van Snapchat belooft waardevol te zijn gezien de groeiende populariteit van dit sociale medium. Het dagelijks gebruik van Snapchat in Nederland groeide in 2016 met 69 procent ten opzichte van 2015.

Tijdens 'Customer Experience & CRM in 1 Day' is Daan Noordeloos, manager marketing & customer strategies bij Transavia, een van de vele sprekers. Op dit evenement, dat op donderdag 15 september 2016 in 't Spant in Bussum plaatsvindt, staan de klant en de klantbeleving centraal. Inspirerende keynotes, aansprekende cases en interactieve workshops begeleiden de bezoekers op deze dag naar de eindbestemming: customer excellence.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie