Naar inhoud

Trouwe klanten bij bol.com beloond met extra bezorgopties

In het online domein onderscheiden aanbieders zich in toenemende mate met een ruime keuze uit bezorgopties. Eén van de trendsetters in deze ontwikkelingen is bol.com. Het online warenhuis zet nu een volgende stap in het nog toegankelijker en makkelijker maken van online winkelen. Onder de naam ‘Select’ introduceert het bedrijf een bezorgabonnement. Consumenten die gebruikmaken van deze service betalen eenmalig € 14,99 en krijgen dan de bestelde producten een jaar lang gratis geleverd, ook op zondag en dezelfde dag.

Introductie bezorgabonnement

In 2016 creëerde bol.com al een doorbraak in ‘same day delivery’; nog dezelfde dag je pakketje in huis tegen het laagste tarief en beschikbaar voor een breed assortiment. Ook werd zondagbezorging een feit. Nu zijn deze en alle andere bezorgopties gebundeld in een abonnement en daarmee nog voordeliger. Want wie lid wordt van ‘Select’ betaalt nu eenmaal per jaar € 14,99 waarna alle verzendkosten voor de rest van het jaar vervallen. Klanten betalen dus niet meer voor bestellingen onder de € 20,-, avond- en zondaglevering en de same day delivery-services ‘Vandaag Bezorgd’ en ‘Vandaag Ophalen’.

Zelf bezorgmoment bepalen

Het bezorgabonnement geldt voor de ruim 300.000 meest bestelde artikelen bij bol.com, in de winkel te herkennen aan het ‘Select’-label. Steeds meer klanten van de webwinkel kiezen voor deze artikelen, zodat zij altijd profiteren van alle beschikbare bezorgopties en daarbij zelf een bezorgmoment kunnen bepalen. Met deze introductie van kunnen zij nu tegen minimale kosten 24 uur per dag en 7 dagen in de week rekenen op de snelste en nieuwste bezorgopties. Wanneer je bijvoorbeeld een verjaardagscadeautje bent vergeten, kun je het ’s ochtends bestellen en ontvang je het nog dezelfde dag thuis. Of wanneer je het overdag druk hebt met werk en niet thuis bent om een pakketje te ontvangen, laat je het ‘s avonds thuis bezorgen of haal je het op na werk bij Albert Heijn in de buurt.

Keuzevrijheid trouwe klanten

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze klanten nog meer keus en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes”, aldus Daniel Ropers, algemeen directeur van bol.com. Met onder andere als resultaat dat wij voor iedere situatie een geschikte bezorgoptie hebben, zodat je een pakketje altijd kunt laten bezorgen waar en wanneer je maar wil. Dat betekent zeven dagen in de week en indien nodig al binnen vijf uur na bestelling. We merken dat onze klanten enorm enthousiast zijn over deze services. Enkel de bijkomende kosten kunnen nog weleens een drempel vormen om er gebruik van te maken. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van een bezorgabonnement. We bieden zo maximale keus, gemak en snelheid tegen minimale kosten. Zelfs voor de bestellingen onder de € 20,- hoeft niet meer betaald te worden. Met ‘Select’ weet je dus precies waar je aan toe bent en word je nooit meer verrast door onverwachte verzendkosten.”

Uitbreiding onderhavige assortiment

Het aantal artikelen met een ‘Select’-label zal in de komende jaren uitgebreid worden, naar verwachting tot zo’n 1 miljoen artikelen. Tot dit assortiment behoren ook de artikelen van winkeliers die via bol.com verkopen en daarbij ook hun logistiek hebben ondergebracht bij het online warenhuis. Tijdens het bestelproces krijgen klanten de optie ‘Word lid van Select’ aangeboden. Het abonnement wordt afgesloten voor een jaar en stopt automatisch indien de klant het zelf niet verlengt.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie