Naar inhoud

TUI test gebruik augmented reality op vakantiebestemmingen

Leisure is bij uitstek dé branche waar het draait om de klantervaring. Want consumenten willen hun spaarzame vrije tijd invullen met belevingen die bij hen passen. Het is dan ook het specifieke doel van ondernemingen actief in deze sector die gewenste ervaringen te bieden. Technologische innovaties kunnen daarbij een handje helpen. Zo verricht reisorganisatie TUI momenteel testen met de toepassing van augmented reality om die ultieme vakantie-ervaring te bieden.

Vakantie-ervaring

TUI Destination Experiences is de activiteit van TUI waaronder op de vakantiebestemmingen reisleiding, excursies en diverse vakantieactiviteiten vallen. In het streven om steeds nieuwe vakantie-ervaringen te kunnen aanbieden aan de vakantiegangers, testen de medewerkers op dit moment het toepassen van augmented reality. Met een bijzondere bril kunnen reizigers op individuele basis steden en interessante plaatsen verkennen tijdens hun verblijf. De test loopt op Mallorca.

Persoonlijke invulling

Iedereen kent wel de opgestoken paraplu ter herkenning van de gids in het stadsbeeld. Het is geen sciencefiction meer dat dit mogelijk wordt overgenomen door het beeld van toeristen met een met een stereoscopische bril. Een dergelijke bril stelt vakantiegangers in staat om plaatsen individueel te verkennen zonder afhankelijk te zijn van de kennis van een begeleidende gids. Bij de bezienswaardigheid worden informatie, foto's, video's en 3D-modellen via de bril getoond. Tijdens de test die momenteel in Palma de Mallorca worden uitgevoerd, kunnen gebruikers bijvoorbeeld meer te weten komen over een kunstenaar wiens schilderijen ze op dat moment bekijken of over mythes uit de Middeleeuwen over draken op het eiland.

Augmented reality

Augmented reality biedt vakantiegangers een nieuwe, opwindende toegang tot historische feiten en verhalen en houdt rekening met de toenemende wens van gasten om steden op eigen gelegenheid te verkennen”, verklaart Chris Carmichael, innovation lab manager bij TUI Destinations Experiences. "De brillen zijn ook comfortabel om te dragen, zodat ze de drager niet in de weg zitten tijdens de excursie-ervaring. Deze proeffase van een aantal weken is bedoeld om inzichten te krijgen in hoe de technologie het best kan worden gebruikt om reizigers de meeste toegevoegde waarde te bieden. Vervolgens gaat de productontwikkeling van start, zodat vakantiegangers het zelf ook echt kunnen ervaren binnenkort.”

Verbeeldende technologie

Tijdens de testfase wordt samengewerkt met Mixed Reality I/O. “Toerisme biedt heel veel potentie voor dergelijke verbeeldende technologieën”, vertelt Andy Gstoll, chief executive officer van dit technologiebedrijf. “Of het nu in virtual reality is voor het plannen van de vakantie of in augmented reality tijdens het verblijf op de bestemming. Als toonaangevende reisonderneming is TUI uitstekend gepositioneerd om reizigers met dergelijke innovatieve diensten nieuwe ervaringen met meerwaarde te bieden.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie