Naar inhoud

Twitter als condoleanceregister voor Johan Cruijff

Over de doden niets dan goeds, zeker niet als het goede voetballers betreft. De sociale media zijn een weerspiegeling van de gebeurtenissen die de wereld in de greep houden. Zeker bij het overlijden van de beste voetballer die ooit op de voetbalvelden te bewonderen is geweest, blijkt de kracht van de digitale kanalen. Herinneringen, ervaringen en belevenissen met Johan Cruijff werden na zijn overlijden massaal gedeeld.

Direct na de bekendmaking van het overlijden van Nummer 14 op donderdagmiddag 24 maart 2016 rond 13.00 uur ontplofte Twitter dan ook. Volgens het Meltwater media intelligence platform steeg het aantal vermeldingen die dag tot 46.300. Het aantal dagelijkse tweets halveert nu ruwweg per dag en nadert weer de normale proporties.Afbeelding Meltwater

Bron: Meltwater media intelligence platform
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie