Naar inhoud

Uitnodiging aan managers customer service voor een vrijmibo

Voor klantenservicemedewerkers is de wekelijkse vrijdagmiddagborrel – tegenwoordig beter bekend als de vrijmibo – de aangewezen gelegenheid om de werkervaringen van de afgelopen week door te nemen met hun collega’s. Tijdens zo’n informele bijeenkomst kunnen uiteenlopende onderwerpen ter sprake komen – van bijzondere klantverhalen en technische strubbelingen tot practical jokes en bizarre nieuwsfeiten. Noodgedwongen vinden deze borrels op dit moment hooguit online plaats.


Sociale contacten

Om in deze tijd van thuiswerken toch de benodigde sociale contacten te onderhouden, organiseert Zendesk op vrijdag 20 november 2020 een virtuele vrijmibo mét bingo voor managers customer service in Nederland. Het idee is simpel. Bij de inschrijving geef je aan welk drankje jouw voorkeur heeft: wijn of thee. De IT-dienstverlener stuurt dan een proefpakket wijn of thee naar jou toe, waarvan tijdens de virtuele ontmoeting samen met de andere deelnemers wordt genoten.

Vrijdagmiddagborrel

“We vernemen van onze klanten en prospects dat ze momenteel de sociale contacten zo enorm missen”, vertelt Pascalle Blanksma, marketingmanager Benelux bij Zendesk. “Het gaat dan vooral om de gesprekken bij het koffieapparaat en tijdens de vrijdagmiddagborrel... Dit is voor ons natuurlijk ook hartstikke herkenbaar, dus hebben we geprobeerd in deze behoefte te voorzien. En hoe kun je dat beter faciliteren dan met een vrijmibo?”

Klantenservice

“Tijdens deze middag ontvangen deelnemers een korte update over de nieuwste producten en functionaliteiten binnen het productportfolio van Zendesk. Om de vrijdagmiddagsfeer erin te krijgen, wordt tijdens dit event ook een bingo georganiseerd. Want, waarom maken we er niet gewoon het beste van met z’n allen? Of iedereen net zo scherp is aan het begin van de bingo als na afloop – met de proeverij in volle gang – is natuurlijk de vraag.”

Zendesk biedt Instagram Direct voor bedrijven aan

Sinds de uitbraak van de COVID-19-pandemie is het aantal klantverzoeken via instant messaging vanuit social media bij organisaties met zo’n 50 procent gestegen. Met maandelijks meer dan een miljard actieve gebruikers is Instagram voor bedrijven een belangrijk kanaal om aan hun aanbod toe te voegen. IT-onderneming Zendesk heeft daarom Instagram Direct toegevoegd aan zijn customer support-platform. Dit betekent dat bedrijven nu rechtstreeks vanuit het platform klantondersteuning kunnen bieden via dat kanaal.

Deze toevoeging sluit aan bij de continue investering van de IT-dienstverlener in nieuwe social messaging-kanalen en de nieuwe, moderne werkomgeving waarin ondernemingen met klanten in contact komen, met hen kunnen communiceren en waarin transacties mogelijk zijn. De messenger application programming interface (AP)I voor Instagram helpt organisaties bij het efficiënt beheren van vragen aan de klantenservice die binnenkomen via Instagram Direct.

Met deze API kunnen bedrijven onder andere eenvoudig gesprekken voeren met klanten die reageren op een story die wordt getoond op Instagram en direct messages versturen. Zo kan bijvoorbeeld een retailer die een direct bericht van een klant ontvangt over de status van zijn bestelling, die klant direct vanuit het platform een antwoord sturen met nauwkeurige verzendinformatie.

Ook kan een klant die door Instagram scrolt en een story van een merk bekijkt waarin bijvoorbeeld een kerstuitverkoop wordt gepromoot, onmiddellijk een verzoek sturen voor meer informatie. Die klant ontvangt dan een persoonlijk antwoord van een supportmedewerker, met bijvoorbeeld een promotiecode, een link naar een website of verzendinformatie. Al deze informatie blijft bewaard in de gespreksgeschiedenis tot het moment waarop een klant een aankoop doet. Het is het niet langer nodig om bij vragen over te schakelen naar een ander communicatiekanaal, zoals telefoon of e-mail.

Door de API direct te integreren in het Zendesk-platform is het makkelijk voor organisaties om direct aan de slag te gaan met Instagram. Bij de start hebben eerst een beperkt aantal klanten meteen toegang tot deze mogelijkheden via de werkomgeving van de supportmedewerkers. In 2021 wordt deze functie breder beschikbaar. Ook is het mogelijk om functies voor Instagram in te schakelen in andere software die is ontwikkeld met de IT-dienstverlener.


Uitwisselen ervaringen

“Valse bingo’s worden echter keihard afgestraft. Een liedje zingen kan immers ook gewoon via Zoom. Na afloop van de bingo is er ruimte om te praten met de andere deelnemers in break-out-ruimtes. Het uitwisselen van ervaringen staat dan centraal. Bovendien kunnen er vragen gesteld worden aan de accountmanagers van Zendesk. Maar misschien wil je wel gewoon de laatste voetbalwedstrijd van je favoriete club bespreken. Het kan allemaal, want dat is nu eenmaal wat je doet op een vrijmibo.”

Zendesk-vrijmibo

De Zendesk-vrijmibo vindt plaats op vrijdag 20 november 2020 van 15.15 tot 16.30 uur, maar gezelligheid kent geen grenzen. Heb je interesse in dit evenement? Inschrijven kan tot 11 november. Deelnemers dienen te voldoen aan dit profiel:

Ben jij:

  • werkzaam in de klantenservice of valt klantenservice onder jouw verantwoordelijkheid
  • en manager of opereer je op directieniveau
  • bij een bedrijf met meer dan 100 werknemers
  • en werk je in de Benelux?

Schrijf je dan in! De Zendesk-vrijmibo is bedoeld voor klanten en niet-klanten.

Inschrijven kan hier.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie