Naar inhoud

Unieke marketingstudiereis naar Argentinië

In september 2016 vindt een unieke marketingstudiereis plaats naar Buenos Aires. De reis is georganiseerd voor professionals uit het brede marketingvak. Tijdens het verblijf in de hoofdstad van Argentinië wordt een bezoek gebracht aan een breed spectrum bedrijven en instellingen. De studiereis is een initiatief van het College van Register Marketeers van het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA). Eerder bezochten een groep marketeers Shanghai, Kaapstad en Dubai en Tokyo en Seoul.

Marketingstudiereis

De jaarlijkse marketingstudiereis wordt voor de vierde keer georganiseerd door SWOT Strategie-Innovaties, voorheen SWOT Marketing. “Het is een week bijtanken over ontwikkelingen in het vak”, vertelt organisator Ronald Jans enthousiast. “Over trends en tegentrends, over kopersgedrag, over voorspelbaarheid en onvoorspelbaarheid, over sociale media en social selling, over hotspots en onbuigzame traditionals. Kortom, als je helemaal bij wil zijn, is deelname aan deze marketingstudiereis een must!”

Format

Het huidige format van presentaties, workshops, discussies en intervisie is na de eerdere studiereizen tot in de finesses uitgekristalliseerd. Deelnemers ervaren de kracht van ervaren professionals en kennis vanuit tientallen bedrijven. Bij acht à negen bedrijven in Argentinië zijn de marketeers te gast. Daar gaan de deelnemers intensief onder leiding van deskundige moderatoren aan de slag met het marketingmanagement of de directie.

Programma

Om de kenniscomponent extra diepgang te geven, vragen de sessies voorbereiding vooraf. Dit gebeurt met de vooraf ter beschikking gestelde informatie als bagage. Actieve participatie wordt verlangd en bij de rondgang door de bedrijven, waar deze mogelijkheid geboden wordt, is een open blik gewenst. Het programma bestaat uit de bekende prettige mix van hard werken en nuttig bestede vrije tijd, van ervaren en cultuur snuiven, van bedrijfsbezoek tot ambassadebezoek.

Master Class

Eigenlijk álles wat zo’n studiereis boeiend en leerzaam maakt, is als ingrediënt aan het menu toegevoegd”, vertelt Jans. “Aan de orde komen consumentenmarketing, businessmarketing, dienstverlening, retail, healthcare, food industry, hospitality, overheidsmarketing, mogelijk zelfs sport. En natuurlijk weer een Master Class op een universiteit. De contacten zijn al gelegd, de formats zijn besproken en de programmatische invulling is bijna klaar.”

Informatie

Het vertrek van de reis staat gepland op 23 september, de terugkeer op 2 oktober 2016. Voor Register Marketeers en Senior Marketing Professionals van het NIMA levert deze marketingstudiereis 40 PE-punten op. Meer informatie over de reis vind je op de website SWOT Strategie-Innovaties.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie