Naar inhoud

Unieke marketingstudiereis naar Kuala Lumpur in Maleisië

De ideeën en inzichten van marketeers uit andere werelddelen kunnen een rijke inspiratiebron zijn voor marketingprofessionals uit Nederland. Dat kan door evenementen te bezoeken waar onderscheidende marketingcampagnes uit alle werelddelen besproken worden, zoals tijdens 'The Best Of Global Digital Marketing'. Maar je kunt ook kiezen voor een bezoek aan inspirerende landen waar je kennis maakt met het brede spectrum van lokale initiatieven tot multinationals. Zoals naar Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië.

Studiereis Maleisië

Na eerdere marketingstudiereizen naar Shanghai, Kaapstad en Dubai, Japan en Korea en Argentinië, organiseert Studium Travel dit jaar een interessante reis naar Kuala Lumpur. De trip, die is bestemd voor marketeers, strategen, managementconsultants en organisatieadviseurs, vindt plaats van 30 september tot en met 8 oktober 2017. Register Marketeers en Senior Marketing Professionals, ingeschreven bij het NIMA, kunnen met de reis bovendien 40 punten in het kader van de permanente educatie behalen.

Veelzijdig land

Maleisië bestaat uit twee delen die worden gescheiden door de Zuid-Chinese Zee. Enerzijds is daar West-Maleisië dat Malakka wordt genoemd. Dit deel grenst in het noorden aan Thailand en sluit in het zuiden Singapore in. Anderzijds heb je Oost-Maleisië dat bestaat uit Sabah, Sarawak, Labuan en het noordelijkste gedeelte van het eiland Borneo, dat in het zuiden grenst aan Indonesië en dat Brunei in het noorden insluit.

Machtige economie

Het westelijke deel beslaat ongeveer 40 procent van de oppervlakte van het land, maar meer dan 85 procent van de bevolking is hier woonachtig. Kuala Lumpur is de hoofdstad en ligt op Malakka. Het land heeft een tropisch klimaat. Het is er altijd warm, tussen circa 27 en 34 graden, en vochtig. Maleisië is een macro-economisch pareltje in Zuidoost-Azië. Hoewel het, na de periode als Britse kolonie grote armoede heeft gekend, is het nu een machtige economie in de regio.

Overzeese marketing

“Het daadwerkelijk proeven van de ingrediënten van overzeese marketingrecepten kan maar op één manier grondig”, stelt Ronald Jans, organisator van de reis en gids in marketingland. “Door een kijkje in die buitenlandse marketingkeuken te nemen. Niet via de digitale snelweg, maar via de fysieke vliegreis. Natuurlijk is er tijdens de reis tijd voor ontspanning, maar het aspect studiereis voert de boventoon. Het is geen schoolreisje of een cultuurtripje.”

Lokale bedrijven en multinationals

“Het reisprogramma is gevarieerd en aangepast aan de wensen van de doelgroep”, vertelt Jans. “Daardoor is er ditmaal ook een sterkere focus op lokale bedrijven en organisaties. Kennismaking met enkele Nederlandse multinationals staat echter ook op het programma. Ook wordt een bezoek gebracht aan de Universiti Malaya (UM), één van de meest prestigieuze openbare universiteiten ter wereld, en de Malaysian International Chamber of Commerce and Industry.”

Inhoud, cultuur en Formule 1

“Hoewel de studiereis zich altijd laat kenmerken door een stevig inhoudelijk programma, is er ook tijd voor cultuur en ontspanning”, licht Jans toe. “Dit jaar hebben we het geluk dat onze reis samenvalt met de Formule 1-race op het Sepang International Circuit, dat zo’n 80 kilometer van Kuala Lumpur ligt. De kans dat onze landgenoot Max Verstappen daar hoge ogen gooit, is zeker niet ondenkbeeldig. Hoe mooi om daar bij te kunnen zijn!”

Meer informatie over de marketingstudiereis vind je op de website van Studium Travel.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie