Naar inhoud

Update: Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs 2011 bekend

De C2b-revolutie door Robert van Meer en Tim Meuleman, het Conversity Model door Clo Willaerts, Focus op Fans door Wil en Yara Michels en Het einde van winkels? door Cor Molenaar zijn dit jaar genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2011. De genomineerden presenteren hun boek tijdens een speciale Platform Innovatie in Marketing (PIM) sessie op 30 november 2011.

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2011 is in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied op een praktische en toegankelijke manier neer te zetten. “De prijs is in het leven geroepen om de aandacht te vestigen op marketingboeken die de marketeer verder kan helpen en instrumenten kunnen bieden waar de marketeer gelijk mee aan de slag kan”, aldus Hans Molenaar, juryvoorzitter van de PIM Marketing Literatuurprijs 2011.

Op alfabetische volgorde zijn dit de genomineerde voor dit jaar:

  • De c2b-revolutie door Robert van Meer en Tim Meuleman; in dit boek wordt het onderwerp crowdsourcing toegelicht. De schrijvers willen op basis van zeven concrete stappen en een groot aantal cases toelichten hoe bedrijven zelf aan de slag kunnen met crowdsourcing.
  • Het Conversity Model door Clo Willaerts; dit boek gaat in op de waarde die sociale media kunnen bieden voor marketeers. Naast een opsomming van de beschikbare sociale media en het mogelijke gebruik hiervan voor marketeers wordt er gefocust op het neerzetten van een conversie model.
  • Focus op Fans door Wil en Yara Michels; het boek zet fans centraal. Daarbij wordt ingegaan hoe betrokkenheid met fans gerealiseerd kan worden via onder andere sociale media. Ook moeten praktische stappen en klantcases marketeers inspireren om hier daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.
  • Het einde van winkels? door Cor Molenaar; in dit boek analyseert Cor Molenaar de strijd, gevaren, kansen en mogelijkheden voor de retail in de steeds meer digitale wordende wereld.

“Over het algemeen bieden alle boeken uit de top drie nieuwe instrumenten voor marketeers en eigenlijk nieuwe manieren waarop marketeers klantrelaties kunnen opbouwen”, vertelt Molenaar. Waar de jury minder over te spreken is, is de rol van wetenschappers in het marketingvakgebied: “We zien dat er veel interessante onderzoeken gedaan worden, maar er wordt niet getracht om de resultaten te vertalen naar praktische en behapbare marketingboeken. Dit is een gemiste kans.”

De onafhankelijk jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2011 staat onder leiding van drs. Hans Molenaar, voorzitter van Platform Innovatie in Marketing (PIM). De juryleden zijn:

  • Prof.dr.mr. ir. Sicco Santema; hoogleraar marketing TU Delft
  • Prof.dr. Ruud Frambach; hoogleraar marketing aan de Vrije Universtiteit Amsterdam
  • Drs. Wil Wurtz; voorzitter CRM Association
  • Drs. Arend-Jan Nijhuis; Programma Manager ING
  • Anne van den Berg, BA, RCP; Senior Editor bij Customer Talk
  • Mijke Post; redacteur vakblad Marketing Tribune
  • Egbert Jan van Bel; onderzoeker, auteur, docent
  • Tim de Boer; ceo van Ketchum Pleon BXL

De prijs wordt 30 november 2011 uitgereikt. De uitreiking vindt plaats bij VODW Marketing in Leusden. Voor meer informatie, kijk hier

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie