Naar inhoud

Valentijnsdag steeds populairder bij Nederlandse geliefden

In toenemende mate zien we dat Nederlandse retailers en horeca-instellingen buitenlandse tradities in ons land introduceren. Het doel is duidelijk: consumenten prikkelen extra uitgaven te doen. Een voorbeeld is de Amerikaanse dag voor de geheime liefde: Valentijnsdag. Veel geheimen kent 14 februari overigens niet meer, want de dag wordt vooral door koppels aangegrepen de liefde te vieren. In Nederland zijn vooral millinnials actief bezig met Valentijn.

Aandacht voor de liefde

Eén op de drie Nederlanders vierde op 14 februari 2017 de dag van de liefde en deze feestvierders gaan steeds meer uitgeven. In 2013 lag het gemiddelde rond de 46 euro, terwijl we vorig jaar op 55 euro uitkwamen. Millennials – mensen die geboren zijn tussen 1980 en 2000 – zijn het meest bezig met Valentijnsdag (40%). Dit blijkt uit de trends van de jaarlijkse 'Feestdagenmonitor' van onderzoeksbureau Motivaction, een periodiek onderzoek onder 1.500 Nederlanders uitgevoerd sinds 2013.

Amerikaanse feestdagen

“Het onderzoek laat zien dat Amerikaanse feestdagen steeds populairder worden in Nederland”, zegt Ruurd Hielkema, senior researchconsultant bij Motivaction. “Niet alleen gaan we er vaker op uit tijdens deze speciale dagen, we grijpen ook de gelegenheid aan om meer geld uit te geven aan cadeautjes.”

Mannen spenderen meer

Meer dan de helft van de respondenten die Valentijnsdag viert, koopt een cadeautje voor zijn of haar geliefde. Mannen gaven hier in 2017 gemiddeld 40 euro meer aan uit dan vrouwen. 29 procent van hen koopt dit geschenk online, terwijl vrouwen het meest te vinden zijn in een fysieke winkel (73%). Een derde van de millennials gaf vorig jaar aan meer uit te geven dan het jaar ervoor.

Vaker naar een restaurant

De trend om Valentijn buiten de deur te vieren is ingezet. 3 procent van de millennials die Valentijnsdag vierde, ging vorig jaar naar een restaurant. In 2013 lag het percentage van de Nederlanders die op deze dag uit eten ging nog op 22 procent. Ook worden er uitjes genoemd zoals een hotel, theater of de dierentuin. Toch bleef vorig jaar nog het overgrote deel van de Nederlanders thuis met Valentijn (68%).

Verras met Valentijn!

Van je collega’s moet je het hebben. Het aantal uren dat je doorbrengt met collega’s is groot. Valentijn is van origine voor ‘geheime geliefden’. Als we Valentijnsdag breder interpreteren, gaat het om vrienden. En dus ook om collega’s.

CustomerTalk biedt je daarom de mogelijkheid om de collegiale band te versterken. Kom op donderdag 8 maart 2018 met drie mensen naar 'Next Leadership in 1 Day' en betaal voor slechts twee mensen.

Dit evenement betekent een dag lang:

  • inspiratie;
  • inzichten;
  • netwerken.

En natuurlijk vriendschappen versterken.

Deze aanbieding geldt tot en met vrijdag 16 februari 2018. Beslis snel, mail naar sales@customertalk.nl en wij helpen je verder.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie