Naar inhoud

Verbetering online customer engagement met strategische samenwerking

Deze week hebben Mapp, een van ’s werelds grootste onafhankelijke organisaties gericht op digitale marketing, en consultancybureau Digital Power formeel een samenwerkingsovereenkomst getekend. Gezamenlijk beogen de twee bedrijven de online customer engagement van de marketingactiviteiten van hun klanten te verbeteren. Dit doen ze door de data-gedreven kennis van het consultancybureau te combineren met het platform voor customer engagement van de marketingorganisatie.

Dienstverlening vanuit verschillende invalshoeken

De handtekeningen onder de overeenkomst zijn gezet door René de Boer, CEO van Digital Power, en Per John Jensen, area manager Nordic, Benelux, Russia, East and South Europe & MEA bij Mapp. Beide ondernemingen hebben veel expertise op het gebied van marketingautomatisering en marketingoptimalisatie, maar vanuit verschillende invalshoeken. De marketingspecialisten combineren de services met software om online customer engagement te verbeteren.

Online platform voor customer engagement

Afgelopen zomer kondigde de investeringsmaatschappij Marlin Equity Partners de overname van het bedrijfsonderdeel Marketing Applications (TMA) van Teradata Corporation aan. Dit onderdeel is gefuseerd met BlueHornet om een sterke positie als wereldwijde provider van een platform voor customer engagement te verkrijgen. De nieuwe organisatie heeft de naam Mapp gekregen.

Inzetten voor effectieve marketingcampagnes

Voor de overname en fusie van TMA waren Digital Power en Teradata al in gesprek over een samenwerking. “Onze digitale consultants kunnen niet alleen marketingsoftware implementeren, maar deze juist ook inzetten voor effectieve marketingcampagnes”, stelt René de Boer. “We werken graag samen met ontwikkelaars van marketingsoftware waarmee we de customer engagement van de campagnes van onze opdrachtgevers kunnen verhogen.”

Ondersteuning door data-gedreven kennis

Na de fusie van BlueHornet en TMA kwam het moment om de samenwerkingsovereenkomst te ondertekenen. Vanaf nu ondersteunen de consultants van Digital Power de marketingteams van Mapp’s klanten bij het gebruik van hun oplossingen. Daarnaast wordt het platform van de marketingorganisatie ingezet bij opdrachtgevers van het consultancybureau.

Doorontwikkeling door combinatie tools en specialisten

“We zien uit naar de eerste resultaten”, stelt Per John Jensen. “Door onze krachten te bundelen, kunnen we ons platform aanzienlijk verbeteren. De doorontwikkeling vindt nu namelijk plaats op basis van de behoeften van onze klanten, maar ook op basis van de expertise van Digital Power.” Beide partners zijn ervan overtuigd dat hun combinatie van tools en specialisten een unieke kans is voor hun klanten.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie