Naar inhoud

Vergroting gebruiksvriendelijkheid elektronisch patiëntendossier

De invoering van het landelijk elektronisch patiëntendossier heeft indertijd veel stof doen opwaaien. Twijfels omtrent veiligheid en privacy waren de belangrijkste bezwaren. Maar de digitalisering kan ontegenzeggelijk zorgen voor een betere uitwisseling van gegevens, zeker als het handschrift van een arts de mythe van onleesbaarheid bevestigt. Op lokaal en institutioneel niveau worden gezondheidsgegevens al langer digitaal opgeslagen. Al wordt dan veelal gesproken over cliënten in plaats van patiënten.

Gebruiksvriendelijkheid ERP-systeem

Een van de aanbieders van ERP-systemen voor de gezondheidszorg is bedrijfssoftwareleverancier Unit4. Het bedrijf wil de gebruiksvriendelijkheid van het systeem Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) Unit4 Cura verder verbeteren. Daarvoor is de hulp ingeroepen van het business applicatieplatform Servoy. Dit platform richt zich op het toegankelijker maken van bestaande software en het geschikt maken voor gebruik in de cloud en op mobiele apparaten.

Deelapplicaties voor mobiele devices

Het ERP-systeem voor zorginstellingen zal worden voorzien van een nieuwe user interface. Bovendien worden deelapplicaties beschikbaar gemaakt voor gebruik op mobiele apparaten en in de cloud. Daarmee willen de twee bedrijven tegemoet komen aan de behoeften van de instellingen. Op basis van agile en scrum zal de modernisering gezamenlijk gestalte worden gegeven. Deze zomer dienen de eerste deelapplicaties gereed te zijn.

Korte leercurve voor ontwikkelaars

Uiteraard zijn wij verheugd dat de meest recente versie van ons applicatieplatform wordt beschouwd als instrument om het ERP-systeem nog beter aan te laten sluiten op de behoefte van gebruikers”, zegt Jan Aleman, CEO van Servoy. “Het platform biedt de ontwikkelaars een korte leercurve, gebruikt HTML5 en Javascript als moderne talen en voorziet in de noodzaak zowel Software-as-a-Service als on premise te kunnen draaien. Daarnaast sluiten de technologieën op elkaar aan.”

Cliënt centraal in zorginstellingen

Om onze software aan te laten sluiten bij de behoefte van de gebruikers, kijken we continu hoe we de gebruiksvriendelijkheid kunnen verbeteren”, aldus Rene Houwen, Manager R&D Unit4 Cura. “Wij denken de ideale partij te hebben gevonden die ons hierbij kan helpen. Door deze vernieuwingsslag beogen we te voldoen aan de behoefte van zorginstellingen die de cliënt centraal willen stellen en daarbij ondersteuning willen van zeer gebruikersvriendelijke software.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie