Naar inhoud

Verkooppartners bouwen met bol.com aan platform van toekomst

De bouw aan de uitbreiding van het fulfilmentcenter van bol.com is onlangs officieel begonnen. Belgische en Nederlandse verkooppartners gaven het startsein door de eerste hand te leggen aan de fundering. De nieuwbouw wordt in 2021 in gebruik genomen en aangesloten op het huidige fulfilmentcenter in Waalwijk. De uitbreiding, die 50.000 vierkante meters telt, is nodig om de jaarlijkse groei van e-commerce-platform van gemiddeld 30 procent bij te houden.

Extra oppervlakte

Dankzij de extra oppervlakte kunnen de meer dan 20.000 partners die verkopen via het platform gebruikmaken van alle voordelen die het fulfilmentcenter biedt, zoals opslag, innovatief verpakken, sortering en effectieve logistiek. De uitbreiding voldoet net als het bestaande fulfilmentcenter aan de hoogst mogelijke standaard voor duurzaamheid en werkomstandigheden.

Ontwikkeling bol.com

“Onze onderneming heeft zich in 20 jaar ontwikkeld van een online boekenwinkel tot een zeer brede winkel met meer dan 17 miljoen artikelen”, vertelt Huub Vermeulen, algemeen directeur van bol.com. “De laatste jaren is de ontwikkeling en groei van onze winkel sterk te danken aan het aanbod van de, inmiddels meer dan 20.000, lokale ondernemers die via ons platform verkopen. Ons merk staat voor de winkel van samen ondernemen en de uitbreiding van het fulfilmentcenter geeft hier verder invulling aan.“

Nadruk op partners

“We verwachten dat onze Nederlandse en Belgische ondernemers binnen twee jaar meer dan 50 procent van alle verkopen via ons netwerk realiseren”, aldus Huub Vermeulen. “Als in 2021 de uitbreiding in gebruik wordt genomen, is een groot deel van de verstuurde pakketjes dan ook gevuld met artikelen van onze partners. Door vandaag samen de bouw in te luiden, bundelen we letterlijk de krachten. We leggen daarmee de basis om samen verder te ondernemen om een nog betere winkel te creëren voor de inmiddels 9 miljoen klanten in Nederland en België.”

Ruimte voor innovatie

Voor de partners betekent de bouw een forse toename in de opslagcapaciteit en meer ruimte voor innovatie. Dit brengt uiteenlopende voordelen met zich mee. Voor een nog groter deel van het online aanbod kunnen partners en daarmee de klanten rekenen op de dienstverlening van het e-commerce-platform, waaronder levering op zaterdag, ‘s avonds of binnen een paar uur na een bestelling.

Verbonden aan mens en milieu

De bouw van deze uitbreiding ligt geheel in lijn met het bestaande fulfilmentcenter en vindt wederom plaats volgens de richtlijnen van de building research establishment environmental assessment method. Dit BREEAM-keurmerk wordt alleen uitgereikt aan gebouwen die zijn neergezet volgens de hoogst mogelijke standaard voor duurzaamheid en werkomstandigheden, waar ook alle kantoorpanden aan moeten voldoen. Daarbij staan daglicht en loopafstanden centraal, naast een minimale impact op het milieu. Ook als het gaat om de innovatie van de mechanisatie staan werkomstandigheden voorop. Zo verplaatsen de goederen zich naar de werknemer in plaats van andersom, waardoor loopafstanden verder verkleinen.

Richting klimaatneutraal

Bij de nieuwbouw wordt rekening gehouden met het in gebruik nemen van geavanceerde verpakkingsmachines, waardoor artikelen telkens in de meest optimale doos terecht komen en lucht in verpakkingen wordt beperkt. Dit zorgt voor kleinere pakketjes en dus minder vervoersbewegingen. Dit is een belangrijke stap richting klimaatneutraal winkelen bij het e-commerce-platform. De ambitie is namelijk om in 2025 de directe voetafdruk terug te brengen tot 0 gram CO2-uitstoot per pakket.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie