Naar inhoud

Vertaling van context in content de formule voor loyaliteit

Als je als merk wil floreren, is uitsluitend naar demografische categorieën kijken en algemene aanbiedingen tonen niet meer van deze tijd. Merken moeten klanten zien als individuen, die ze goed kennen en als geen ander kunnen dienen. “Gerichte, relevante en nuttige communicatie kan zorgen voor een verhoging van de klantloyaliteit en een omzetgroei van 10 tot 30 procent”, leert een recent McKinsey-artikel. Daarom moeten marketinginspanningen van een bedrijf echt aansluiten op de vraag van de klant in het aanbod of de communicatie van het merk. Enkel daardoor wordt de behoefte van de klant vervuld, hetgeen een positief effect heeft op de klantrelatie.

Verrassende en persoonlijke aanbiedingen

Organisaties die succesvol willen zijn, moeten hun klanten kennen. Dit kan door verschillende attributen zoals gedrag, context, interesses en voorkeuren. Aan de hand van deze kennis kunnen merken hun klanten verrassende en persoonlijke aanbiedingen doen, waardoor de klantloyaliteit wordt verhoogd. Klanten bereiken via het juiste kanaal, met de juiste content en op het juiste moment, dat is waar het omgaat. Het verbetert de klantervaringen, de merkloyaliteit en vergroot de klantwaarde. Ook is een consument eigenlijk een hele belangrijke factor in het distributie- of referral-programma van een bedrijf. Want uiteindelijk is het de consument die content en eigen ervaringen deelt, dus die wil je graag tevreden houden.

Customer experience management

Data-gedreven technologiebedrijven zijn het perfecte voorbeeld van hoe customer experience management in jouw voordeel kan werken. Neem bijvoorbeeld Google. Dit bedrijf verzamelt enorme hoeveelheden data van zijn gebruikers zoals activiteiten, locaties, interesses en meer. Hierdoor is je ervaring als Google-gebruiker persoonlijker dan bijvoorbeeld die met je bank. Google vertelt je de weersverwachting voor die dag, hoe druk het onderweg naar je werk is en wanneer de volgende trein aankomt terwijl je op het perron staat. En het mooiste is dat dit alles automatisch gebeurt.

Machine learning voor klanttevredenheid

Duizenden bedrijven gebruiken big data en analytics om inzicht te krijgen in hun klanten. Ze helpen jou je dagelijkse taken beter uit te voeren zodat je bestaande en potentiële klanten beter van dienst kan zijn. Sinds machine learning op het toneel is verschenen, is het aanbieden van real-time aanbiedingen en content mogelijk. In plaats van slechts diepgaand naar één deel van de gegevens te kijken, bekijkt en formuleert deze technologie de resultaten van alle gegevens. Naarmate er meer gegevens in het systeem worden ingevoerd, wordt machine learning slimmer en kan het worden ingezet om de beste, meest relevante inhoud aan klanten te leveren.

Hoe kun je hiermee van start gaan?

Zorg voor een goede tool. Een AI-gedreven platform kan alle data omzetten in inzichten en inzichten in acties. Hierdoor zijn bedrijven in staat om aan de hand van data hun klanten gericht te bereiken. Klanten worden benaderd op persoonlijk niveau en volledig betrokken bij elk aspect van hun customer journey, hetgeen uiteindelijk de tevredenheid van de klant verhoogt.

De auteur is chief executive officer van IT-dienstverlener NGDATA.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie