Naar inhoud

Verzekeringen van FBTO ook in het schap bij winkelketen AKO

Vanaf vandaag kunnen consumenten bij 82 boek- en tijdschriftenwinkels van AKO terecht voor verzekeringen van FBTO. De verzekeringsmaatschappij start deze proef om – naast online verkoop en via de klantenservice – verzekeringen aan te bieden via het retailkanaal. De onderneming wil met intuïtieve distributie dichter bij de klant komen door haar diensten te verkopen op logische en relevante plekken voor die klant.

Met verschillende partners wil FBTO invulling aan deze omnichannel-aanpak geven. Daarom werktde verzekeraar in deze pilot ook samen met Smart2Cover. Dit bedrijf maakt het mogelijk om verzekeringen offline te verkopen met prepaidkaarten.

Premietegoed verzilveren in een app

De proef is uniek in Nederland en tegelijk simpel en vertrouwd voor de consument. Op de balie in de AKO-winkel staat een display met kaarten met premietegoed voor verschillende FBTO-verzekeringen. De klant betaalt de kaart en krijgt het premietegoed. Om het tegoed te verzilveren en de verzekering af te sluiten, gebruikt hij de Smart2Cover-app. In deze app kan de klant de verzekering naar eigen inzicht aanpassen.

Leren over distributie

Met de proef wil de verzekeringsmaatschappij inzicht verkrijgen over deze nieuwe vorm van distributie. De verzekeraar wil onderzoeken hoe de klant deze distributievorm ervaart, aan welke producten hij via dit kanaal behoefte heeft en welke doelgroep hierdoor aangesproken wordt. De onderneming start de proef met de reis- en fietsverzekering. In een later stadium volgen de kortlopende reisverzekering en de buitenhuisverzekering voor waardevolle spullen buiten de deur.

Verkoop via het retailkanaal

Consumenten kunnen een kaart kopen met een tegoed van 6 euro voor een doorlopende reisverzekering. Dit tegoed op de kaart kunnen zij gebruiken in de app. Vervolgens vullen ze hun gegevens in en kiezen ze hoe ze zich willen verzekeren. Als de kaart wordt gebruikt in de app, wordt het tegoed op de kaart verrekend met de premie. Als tegoed over is, wordt dit automatisch gebruikt voor de volgende maandpremie. Bij te weinig tegoed wordt dit verwerkt in de maandelijkse afschrijving. Nadat de verzekering is aangevraagd in de app en na goedkeuring, krijgen klanten binnen een paar minuten de polis via een e-mail. De reis is dan verzekerd.

Het juiste aanbod op de juiste plek

De innovatieve verzekeraar uit Leeuwarden was de eerste direct writer en de eerste verzekeringsmaatschappij waar een verzekering online afgesloten kon worden. “Deze proef met verkoop via het retailkanaal past perfect binnen onze strategie om de meest intuïtieve verzekeraar te worden”, vertelt Rogier de Weerd, senior manager marketing en verkoop bij FBTO. “De klant verwacht van ons relevantie en persoonlijke keuzevrijheid. Met nieuwe vormen van distributie willen we hier invulling aan geven. Alleen dan kunnen we het juiste aanbod op de juiste plek en op het juiste moment doen.”

Tip: Hét CX-event in Nederland – ‘Customer Experience in 1 Day’

• Veel aandacht voor klantbeleving in business-to-business met cases van onder andere Arcadis, Kramp en Brenntag.

• Leerzame praktijkvoorbeelden van onder meer FBTO, de Volksbank, de Bijenkorf, DAS en NS.

• Internationale keynote van Adrian Swinscoe over PUNK CX.

CX-workshops en CX-toolkit.

Lees meer over dit evenement ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie