Naar inhoud

Visuele content is de grootste uitdaging voor marketeers

Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen. Twee op de drie marketingmanagers (66%) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt. Slechts 3 procent wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31 procent houdt het budget gelijk. De belangrijkste redenen voor het inzetten van visuele content zijn de relatief hoge mate van interactie (67%), de populariteit van visuele content op sociale media (50%) en de emotionele aantrekkingskracht van visuals (47%).

Grafisch ontwerp en video

Dat blijkt uit internationaal onderzoek van communicatiebureau LEWIS. Grafisch ontwerp en video zijn de meest populaire vormen van visuele content. Ze worden door respectievelijk 79 en 70 procent van de marketeers ingezet. De meerderheid van de ondervraagden (71%) maakt gebruik van interne resources om deze content te ontwikkelen, meer dan de helft zet (daarnaast) externe bureaus in.

Meting ROI visuele content

Desgevraagd geven vier op de vijf (81%) van de ondervraagden aan dat ze de ROI van visuele content meten. Twee derde (66%) heeft een positieve ROI op visuele content. De meest gebruikte KPI's zijn het aantal views (69%), likes (50%) en unieke viewers (49%). Opvallend genoeg worden click-through rates slechts door 15 procent van de respondenten gebruikt om het succes van visuele content te meten. De merken die het meest gewaardeerd worden om hun visuele communicatiestrategie zijn Apple, YouTube en Coca-Cola.

Meer beelden, minder woorden

Het verbaast ons niet dat visuele content enorm populair is bij marketeers wereldwijd”, aldus Jurriaan de Reu, hoofd Benelux van LEWIS Pulse. “We zien al geruime tijd een toename in de vraag naar video, graphics, fotografie en design. Ook wij beheren veel sociale kanalen en campagnes op sociale media voor onze klanten en zien hierbij dat visuele content 94 procent meer views krijgt dan content zonder relevant beeldmateriaal. We geloven dan ook dat succesvolle marketing en communicatie meer moet leunen op visuals en video en minder op woorden.”

Het onderhavige onderzoeksrapport kun je downloaden op de website van LEWIS.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie