Naar inhoud

Volledig digitale oplossing voor afhandeling van autoschades

Een volledig digitale oplossing maakt het voortaan mogelijk om autoschades optimaal af te handelen. De innovatie is gelanceerd door Aon, aanbieder van commercial risk solutions voor de automotive markt, en Fixico, een digitaal platform voor autoschadeherstel. Deze nieuwe oplossing wordt aangeboden aan de fleet customers van de verzekeringsmakelaar in België. Zo kunnen voertuigvloten hun reparatiedoorlooptijden en herstelkosten drastisch verlagen en worden er door het transparante proces waardevolle inzichten geleverd aan alle betrokkenen.

Autoschades eenvoudig afhandelen

Fixico is opgericht in 2014 en heeft inmiddels al 60 mensen in dienst. Het is een ambitieuze Nederlandse scale-up die het proces van autoschadeafhandeling makkelijk maakt door zo min mogelijk gedoe: sneller en goedkoper door goede vergelijking. Inmiddels heeft het bedrijf 150.000 schades verwerkt en de verwachting is dat dit gaat verdrievoudigen de komende jaren. Met dit partnership kunnen ook Belgische bestuurders van hun diensten gebruikmaken. Dit is hun tweede belangrijke stap op deze markt.

Digitaal platform voor schadeherstel

Het digitale platform voor autoschadeherstel ontsluit een uitgebreid landelijk en onafhankelijk netwerk van geselecteerde en kwalitatieve carrosseriebedrijven. Daarnaast worden door de digitalisering activiteiten die geen waarde toevoegen verwijderd uit het proces en kunnen aangesloten carrosseriebedrijven hun werkplaatsbezetting op een innovatieve manier optimaliseren. Deze unieke werkwijze zorgt ervoor dat de fleet customers van Aon én hun bestuurders zowel tijd als kosten besparen. Dankzij deze innovatieve oplossing beleven bestuurders voortaan een superieure klantervaring tijdens schadeafhandeling.

Besparing van kosten en tijd

“Als leider in risk-management en industriële verzekeringsmakelarij streven we er altijd naar om onze klanten de beste oplossingen aan te bieden”, stelt Al Pijnacker, managing director automotive-marine-affinity bij Aon Belgium. “Daarom hebben we samen met Fixico, een dynamisch en snelgroeiend technologisch bedrijf, een unieke digitale oplossing voor schadeafhandeling ontwikkeld. We zijn verheugd dat we deze tool als eerste naar de Belgische fleet market kunnen brengen.”

Verbetering van de klantbeleving

“De wereld verandert snel. Digitalisering en innovatie wijzigen de manier waarop we met autoschade omgaan”, zegt Derk Roodhuyzen de Vries, chief executive officer van Fixico. “We zijn enthousiast om partner te zijn van de leidende speler in de Belgische fleet market, die net als wij vastberaden is om het afhandelingsproces van voertuigschades te optimaliseren. Vlootbestuurders en claimmanagers worden nu op een gebruiksvriendelijke manier verbonden met kwalitatieve carrosseriebedrijven. Al bij het ontwerp van ons platform zijn we erop gefocust om alle betrokkenen toegevoegde waarde te bieden.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie