Naar inhoud

Volvo is het meest klantgerichte bedrijf van Nederland

Autodealer Volvo mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat is bekendgemaakt tijdens de 6e editie van de ‘Customer Centric DNA Awards’. Ruim 13.000 consumentenwaarnemingen zijn voorafgaand aan de uitreiking in kaart gebracht. D-reizen, de award-winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plaats. In de top 12 best scorende bedrijven komen dit jaar nieuwe namen naar voren waaronder de overall winnaar Volvo, maar ook verzkeraar Univé en zorgverzekeraar en DSW.

Klantgericht ondernemen

De CCDNA Awards zijn een initiatief van consultancybureau BearingPoint en marktonderzoeksbureau Novio Research. Het zijn de grootste publieksprijzen die bedrijven op het gebied van klantgericht ondernemen in Nederland kunnen winnen. In twaalf verschillende sectoren zijn prijzen uitgereikt. Acht merken hebben de nummer één positie binnen hun branche in 2017 kunnen vasthouden. BMW, vorig jaar dé winnaar in automotive, moet haar nummer één positie afstaan aan Volvo en komt hierdoor op de tweede plaats in deze branche.

Winnaars CCDNA Awards 2017

Overall winnaar 2017: Volvo

Winnaars afzonderlijke categorieën 2017:

  • Banken: RegioBank
  • Verzekeraars: Univé
  • Zorgverzekeraars: DSW
  • Telecomprovider: Simyo
  • Internetprovider: XS4ALL
  • Retail offline: HEMA
  • Retail online: Coolblue
  • Energie: Greenchoice
  • Automotive: Volvo
  • Netbeheer: RENDO Netwerken
  • Reizen: D-reizen
  • Vervoer: KLM

Consumentenwaarnemingen

De prijzen zijn gebaseerd op onderzoek onder ruim 13.000 consumentenwaarnemingen en samen beoordelen zij 121 bedrijven. Binnen de onderzoeksmethodiek vertellen consumenten in hun eigen woorden over de meest recente ervaring met een bedrijf en toetsen de bedrijven op hun klantgerichtheid. Zo loofde een van de respondenten winnaar Volvo als volgt:

“Ik ben zeer tevreden over de service van Volvo. Laatst was het verwarmingssysteem kapot. Dit werd door de dealer niet alleen gratis gerepareerd, er was ook een gratis leenauto beschikbaar. Het werd allemaal prima geregeld.”

Alle consumentenreviews uit het onderzoek zijn te zien op het consumentenplatform Opiness.

Klantgericht in het digitale tijdperk

Tijdens de feestelijke prijsuitreikings staat elk jaar een thema centraal. Dit jaar is een wetenschappelijke analyse getoond met betrekking tot klantgerichtheid in een digitaal tijdperk. Een aantal opmerkelijke inzichten:

  • bijna de helft van alle Nederlanders (47%) vindt dat digitalisering ten goede komt aan de service van bedrijven;
  • 1 op 7 Nederlanders stelt dat de service van online shops beter is dan op de winkelvloer;
  • 60 procent van de Nederlanders wil dat bedrijven altijd en overal bereikbaar zijn.
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie