Naar inhoud

Vrouwen met een iPhone zijn grootste online modeshoppers

Het winkelgedrag in het digitale domein is sterk gerelateerd aan het merk smartphone van de shopper. De meest actieve online shopper van luxe kleding is een vrouw met een iPhone. Ruim driekwart van de vrouwen met voorliefde voor luxe merkkleding gebruikt een mobiele telefoon van Apple. Op toestellen van dit merk wordt gemiddeld meer besteed dan op een doorsnee Android-apparaat.

Android versus iPhone

Dit blijkt uit een analyse die Winkelstraat.nl heeft uitgevoerd. Het onderzoek is uitgevoerd om meer inzicht te krijgen in het koopgedrag van online kleding shoppers. Volgens statistiekenverzamelaar Statcounter maakt 42,9 procent van de mobiele websitebezoekers in Nederland gebruik van een iPhone. Onder mobiele surfers met een bovengemiddelde interesse in luxe fashion is dit percentage echter een stuk hoger, namelijk 74,8 procent. Vrouwen die online kleding shoppen, gebruiken zelfs nog iets vaker (76,4%) een iPhone.

Mannen versus vrouwen

In vergelijking met mannelijke kledingshoppers zijn vrouwen opvallend vaak op zoek naar items uit de nieuwe collectie, waarvoor zij gemiddeld 39 procent meer uitgeven. Ook in schoenen hebben vrouwen aanzienlijk meer interesse. Mannen zoeken naar verhouding vaker naar accessoires, zoals caps, riemen en zonnebrillen. Verder blijkt dat vooral T-shirts en jassen van mannen door hun partner zijn uitgezocht. Mannen shoppen ook regelmatig voor hun vrouw of vriendin. Zij bestellen daarbij het vaakst een jurk of een nieuwe set sneakers.

Apple-gebruikers geven meer uit

Bezitters van een iPhone plaatsen over het algemeen duurdere bestellingen dan Android-gebruikers. De orderwaarde van een winkelmand vol modeartikelen ligt op een iPhone gemiddeld 42 procent hoger dan die op een Android-telefoon.

Provinciale verschillen

In Noord-Holland en Zuid-Holland wordt inmiddels 69 procent van de kledingaankopen op een mobiele telefoon gedaan. In Zeeland is dit minder dan de helft, maar daar maakt men naar verhouding het vaakst gebruik van een tablet. Friezen houden vast aan het reguliere device, want in Friesland is het percentage bestellingen vanaf een desktop 77 procent hoger dan in Noord-Holland.

Alle provinciale verschillen zijn te vinden op de website van Winkelstraat.nl.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie