Naar inhoud

Wearables binnen vijf jaar door de kritische massa omarmd

Wearables zijn nu nog vooral gadgets voor hardlopers en fietsers. Zij leggen hun prestaties digitaal vast om bijvoorbeeld mee te pronken op een sociaal medium als Facebook. Toch is de verwachting dat de kritische massa deze draagbare digitale devices binnen vijf jaar in de armen zal sluiten. Het gerenommeerde onderzoeks- en adviesbureau Forrester verwacht dat in 2021 de draagbare devices door 29 procent van de Amerikaanse bevolking geaccepteerd en geadopteerd worden.

Acceptatie wearables

Ter vergelijking, in 2015 werden wearables nog maar door 18 procent van de Amerikanen als gebruiksgoederen beschouwd. Op dit moment worden draagbare devices door de overgrote meerderheid van de consumenten die over zo'n apparaat beschikken, gebruikt voor gezondheids- en welzijnsdoeleinden (17%). Naar verwachting zal het gebruik voor beheer, aankoop van goederen, berichtgeving en reizen verder groeien.

Aanvullende bevindingen:

  • De verkoop van wearables in de VS zal groeien van 4,2 miljard dollar in 2015 naar 9,8 miljard dollar in 2021. De groei wordt zowel veroorzaakt door hogere volumes als door een uitgebreidere mix van duurdere apparaten, zoals swartwatches, kleding en brillen.
  • Het verkoopomzet van smartwatches in de VS bedraagt in 2021 naar verwachting meer dan 16 miljoen dollar. Dan zal meer dan een derde van de 46 miljoen verkochte wearables bestaan uit smartwatches. Hogere acceptatie door consumenten van mobiele betalingen, spraakfuncties, notificaties en wellness-toepassingen zorgen voor een groeispurt.
  • Hoewel sommige ondernemingen dezer dagen een strategie voor wearables hebben ontwikkeld, zijn dit vooral ontluikende activiteiten met een focus op leren van apps voor horloges. Iets meer dan een derde (34%) van de organisaties hebben op dit moment niet een dergelijke strategie en zijn ook niet van plan die in de toekomst te implementeren. Slechts 11 procent van de bedrijven heeft op dit moment een strategie voor wearables uitgestippeld.
Bron: Forrester
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie