Naar inhoud

WEBINAR: Gastvrijheid op anderhalve meter met Milo Berlijn

Sinds 17 november 2020 organiseren CustomerTalk en coöperatie H3ROES wekelijks een moment van inspiratie voor iedereen die succesvoller klantgericht en maatschappelijk impactvol wil ondernemen. In het eerste webinar hebben Rob Beltman en Ronald Provoost – respectievelijk coördinator en partner bij H3ROES – een denkraam uiteengezet waaraan de reeks is opgehangen. Hoe kun je als organisatie – of je nu commercieel onderneemt of een non-profitorganisatie bent – de winnende combinatie vinden tussen een gezonde bedrijfsvoering, een merkwaardige klantbeleving en een positieve maatschappelijke impact. Zij noemen dit de nieuwe waardedisciplines als vervanging van de klassieke driepoot van Michael Treacy en Fred Wiersema: customer intimacy, operational excellence en product leadership .


Klantgericht maatschappelijk ondernemen

In de succesvolle organisaties van vandaag wordt namelijk verder gekeken dan de wijze waarop ze producten of diensten dienen te ontwikkelen en naar de markt moeten brengen. In die bedrijven en instellingen leeft het besef dat dit de basis is, maar dat er meer nodig is voor duurzaam succes en het binden van klanten. Bij die organisaties weten ze dat zij een sociale verantwoordelijkheid hebben, enerzijds in hun directe bedrijfsvoering en anderzijds naar de maatschappij waarin zij opereren en de wereld waarin hun klanten leven. Denk bijvoorbeeld aan Salesforce-topman Marc Benioff, die het duidelijk formuleert: “Wij werken vanuit een brede stakeholderbenadering, waarin de klanten, de medewerkers en de maatschappij een plek hebben naast – en niet ondergeschikt aan – onze shareholders of financiers.”

Klantbeleving in de anderhalve-meter-realiteit

In de aankomende weken vindt telkens verdieping plaats in één van de dimensies, met een schuin oog naar de andere facetten. Op dinsdag 24 november duiken we vanaf 13.00 uur in een interactieve sessie van 45 minuten diep de wereld van de gastvrijheid in met een man die echt een begrip is op dit gebied: Milo Berlijn. Hij is als trainer en coach de drijvende kracht achter TrainMark, een bureau dat helpt om klantbeleving naar het allerhoogste plan te tillen door mensen beter te leren omgaan met mensen. Milo Berlijn trekt volle zalen met zijn ‘PIMP Theatershow’ en ‘Mens Erger Je Niet 1.5’, waarin hij op energieke en komische wijze mensen confronteert met de alledaagse praktijk van klantgerichtheid. Hij gaat op zijn kenmerkende manier in op de impact die klantgericht werken heeft op de motivatie en betrokkenheid van collega’s op de werkvloer, op het verdienvermogen van een organisatie, maar zeker ook op welk belang gastvrijheid heeft in een anderhalve-meter-maatschappij.

Kijk naar deze teaser van Milo Berlijn, dan weet je dat dit een highlight in jouw week kan worden.

Foto: Milo Berlijn

Tip: Zoek jij inspiratie en inzichten in klantgericht én maatschappelijk verantwoord ondernemen? Dan zijn de webinars ‘Klantgericht Maatschappelijk Ondernemen’ wat voor jou!

  • Iedere dinsdag om 13.00 uur krijg je tijdens een webinar van drie kwartier slimme tips en trucs plus boeiende best practices voorgeschoteld.
  • Professionals in het werkveld van marketing, sales en service praten je bij over merkwaardige klantbeleving, gezonde bedrijfsvoering en maatschappelijke impact.
Registreer je hier voor een webinar
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie