Naar inhoud

Webinar over de gevolgen van de Europese Verordening Gegevensbescherming

Recent heeft de Europese Unie na lange onderhandelingen de Europese Verordening Gegevensbescherming aangenomen. Met deze maatregel wordt beoogd de administratieve lasten van bedrijven en instellingen te verminderen. Tegelijkertijd wil de EU met de verordening de privacy van burgers verder beschermen. Over de recente ontwikkelingen op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens geeft Alexander Singewald op donderdag 23 juni 2016 een webinar.

Problemen met datalekken

What's new? What's next? Het zijn de vragen die ook leven onder marketeers en marktonderzoekers. Is een datalek een technisch probleem? Of eerder een probleem van een goede gegevenshuishouding? Datalekken ontstaan in veronachtzaamde databases. De eerste stap is dan ook opruimen van die databanken die toch geen enkel doel meer dienen. Waarom zou je immers deze potentiële landmijn nog bewaren?

Omgang met persoonsgegevens

Doelbinding – de reden waarvoor de persoonsgegevens worden verzameld en verwerkt bij een adverteerder – wordt daarom aangetrokken door de nieuwe wet. Is er dan zo dadelijk niets meer mogelijk? De verordening geeft juist regels hoe om te gaan met persoonsgegevens. Transparantie staat daarbij hoog in het vaandel. Daarbij komt dat Nederland een goede gidsfunctie heeft vervuld, zodat er in de basis geen grote wijzigingen zijn.

Wijzigingen en verplichtingen

Maar wat er dan wel gaat wijzigen, dat komt tijdens het webinar aan de orde. Een tipje van de sluier: de bewerker krijgt meer verplichtingen dan nu. Ook komt aan de orde hoe verantwoordelijken en bewerkers aan de documentatieplicht moeten voldoen. Tevens zal er worden stilgestaan bij de gevolgen van het verwerken van persoonsgegevens, in de cloud en via hosting, buiten de Europese Unie. Welke aanvullende maatregelen zijn noodzakelijk om te nemen?

Alexander Singewald adviseert bij complexe juridische en managementvraagstukken. Daarbij richt hij zich vooral op nationale en internationale vraagstukken met betrekking tot wet- en regelgeving over gebruik en bescherming van klant- en personeelsgegevens. Dat doet hij primair binnen de gebieden van direct marketing, database-marketing, marktonderzoek, e-commerce en salespromotie. Inschrijven voor het webinar kan via de website van Crowdale.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie