Naar inhoud

Webshop kan onderscheid maken door snelle levering

Als kleine webshop is het lastig je te onderscheiden van de grote concurrenten. Maar een goede klantenservice kan daarbij het verschil maken. Klanten waarderen een snelle levering en daarom gaan webwinkels regelmatig met elkaar de strijd aan wie de snelste is. Een bezorging binnen 2 uur lijkt echter ondenkbaar. Toch weet een kleine webshop de grote spelers uit het veld te slaan door deze levertijd aan te gaan.

Investeren in snelste levertijden

Grote spelers in de online wereld investeren in de eigen distributie voor steeds snellere levertijden. Zo investeert wehkamp circa € 80 miljoen in een eigen distributiecentrum met een geautomatiseerd magazijnsysteem. Op deze manier belooft het bedrijf same day delivery. Ook bol.com investeert in logistiek en IT-infrastructuur. Sinds kort geeft deze webwinkel aan dat bestellingen dezelfde dag opgehaald kunnen worden bij een afhaalpunt in een filiaal van Albert Heijn. Coolblue bezorgt 7 dagen in de week, dus ook op zondag. Daarnaast is het mogelijk om tegen betaling dezelfde dag het pakket te ontvangen. Kan het nog sneller?

De toekomst van webwinkels

Webshops gaan tegenwoordig steeds verder voor de online consument. Service is daarin het sleutelwoord. Het is vrij normaal om de volgende dag je pakket te ontvangen. Dit is het winkelend publiek gewend. Nu wordt er zelfs gesproken over same day delivery. Wat is de toekomst? Waar gaat het heen? Nu besteld en binnen 2 uur in huis? Onmogelijk? Een kleine verlichtingswebshop maakt het waar. Op de donkerste dag van het jaar leverde Directlampen.nl binnen 2 uur. Klanten hoeven niet de deur uit om de bestelling in ontvangst te nemen. De webshop levert namelijk kosteloos op het opgegeven adres.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie