Naar inhoud

Webshopeigenaren liggen vaak wakker van gebrek aan bezoekers

Ook in het digitale tijdperk is het starten van een webwinkel geen garantie voor succes. Menig webshopeigenaar ligt dan ook wakker van een gebrek aan traffic op de site. 60 procent van alle webshops in Nederland en België geeft aan dat het aantrekken van meer bezoekers naar de website als grootste uitdaging wordt gezien. Naast een groei in het aantal bezoekers worden een efficiënte orderverwerking en het realiseren van groei op de lange termijn als grote uitdagingen ervaren.

Dit blijkt uit een onderzoek onder 1.172 eigenaren van een webwinkel van SendCloud, een aanbieder van een verzendtool voor online retailers.

Top 5 uitdagingen grote en kleine webshops

Wat opvalt, is dat er, afhankelijk van de grootte van de webshop, een verschil te zien is in de vijf belangrijkste uitdagingen. Bij webshops met gemiddeld 5.000 orders per maand staat een efficiënte orderverwerking op de tweede plaats, terwijl dit overall niet verder komt dan plaats 4. Een overzicht van de top 5 uitdagingen voor grote en kleine webshops.

Toenemende concurrentie

De online retailmarkt is aan een sterke opmars bezig, blijkt uit recente cijfers van het CBS, waarin een groei van maar liefst 19,5 procent in online verkopen zichtbaar is. Webshops worden steeds groter, waardoor de concurrentie ook flink toeneemt. Voor kleinere webshops wordt het hierdoor steeds moeilijker om te overleven. Gezien de groei in online verkopen en de toename van concurrentie, is het niet verwonderlijk dat het onderzoek aantoont dat er een efficiëntieslag gemaakt dient te worden in het logistieke proces.

Automatiseren verzendproces

Rob van den Heuvel, CEO van SendCloud, onderschrijft dit: “De resultaten uit dit onderzoek zijn geheel in lijn met de trend die wij zien in de snelgroeiende online retailmarkt. Hoe groter de webshop, des te meer er wordt gevraagd naar een efficiëntieslag in de orderverwerking. Een voorbeeld hiervan is het automatiseren van het gehele verzendproces. Dit is essentieel voor het vergroten van de efficiëntie en accelereert de groei van webshops, ongeacht de grootte.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie