Naar inhoud

Webshops worden een permanent onderdeel van de winkelstraat

In het voortgaande traject naar optimalisering van de klantbeleving, kiezen steeds meer online retailers voor het openen van fysieke winkels. Want ook in het digitale tijdperk blijft de kracht van face-to-face contact bijzonder waardevol. Zo heeft Coolblue, voorheen alleen online actief, inmiddels in vijf grote steden in Nederland een winkel waar klanten aankopen kunnen ophalen, omruilen of retourneren. Recent heeft de elektronicawinkel ook een filiaal geopend in Antwerpen. Dit voorbeeld vindt ook navolging in de telecombranche.

Klant steeds beter bedienen

Recent heeft Mobiel.nl, aanbieder van smartphones en mobiele abonnementen, een servicepunt geopend in Utrecht. Dit is de het tweede fysieke punt waar klanten van de telecomaanbieder terecht kunnen. Het eerder geopende servicepunt van het bedrijf bevindt zich op het hoofdkantoor in Leidschendam. Met het tweede servicepunt wordt beoogd klanten nog beter beter van dienst te zijn.

Persoonlijk contact met medewerker

De specialisten bij het servicepunt geven klanten onafhankelijk advies over welk abonnement, eventueel met telefoon, het beste bij de klant past. Daarnaast kan de klant bij de fysieke winkel langsgaan voor het oplossen van problemen, het testen en vergelijken van toestellen, het stellen van vragen en hulp bij bestellen. Ook voor service na aankoop en het ophalen van bestellingen kunnen klanten terecht in het Utrechtse filiaal.

Bewuste omnichannel-strategie

Deze omnichannel-strategie van het bedrijf, dat voorheen de naam Studentmobiel droeg, houdt meer in dan zomaar het openen van een fysieke winkel. De focus ligt namelijk geheel op het bieden van de allerbeste service. “Mensen vinden het fijn als ze ergens terecht kunnen voor advies en het oplossen van vragen als dat nodig is”, aldus Thomas Borsboom, directeur van Mobiel.nl.

Servicepunt in plaats van winkel

“Daarvoor wil je niet op een locatie in de drukke binnenstad zitten”, vindt Borsboom. “De locatie moet bereikbaar en toegankelijk zijn voor iedereen, ongeacht het gekozen vervoermiddel. Er wordt ultieme service geboden op een breed scala aan onderwerpen. Wij spreken dan ook over servicepunten in plaats van winkels.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie