Naar inhoud

Website van Amazon nu ook Nederlandstalig

Amazon.com is een grote speler in de wereld van e-commerce. De webwinkel laat zich leiden door vier principes: een obsessie voor de klant in plaats van een focus op concurrenten, een passie voor innovatie, toewijding aan operational excellence en langetermijndenken. Klantbeoordelingen, bestellen met één click, gepersonaliseerde aanbevelingen, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire TV, Fire Tablets, Amazon Echo en Alexa zijn enkele producten en services die het bedrijf in de afgelopen tijd geïntroduceerd heeft. De webshop heeft nu ook een Nederlandstalige versie.

Instellen van voorkeurstaal

Winkelen op het platform is vanaf nu een stuk aangenamer voor Nederlandse bezoekers omdat zij op Amazon.de eenvoudig hun voorkeurstaal kunnen veranderen van Duits naar Nederlands. In de eerste fase zijn er al miljoenen vertaalde productnamen beschikbaar in het Nederlands, evenals een groot aantal nuttige onderdelen zoals 'Je account'. Ook de navigatie, de bestel- en verzendinformatie en de klantenservice zijn beschikbaar in het Nederlands. Klanten worden in het Nederlands geholpen per telefoon en e-mail. De komende tijd zullen er nog meer vertaalde pagina's en functies worden toegevoegd.

Winkelen zonder barrières

“We zijn verheugd dat we site nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen”, aldus Ralf Kleber, country manager bij Amazon.de. “Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières.” Op de site met de Duitse extensie de profiteren klanten van een brede selectie producten in meer dan 25 categorieën en van uitstekende levering via het snelle en betrouwbare logistieke netwerk. Nederlands als voorkeurstaal is beschikbaar op desktopbrowsers en klanten kunnen deze instelling opslaan in hun klantprofiel voor toekomstige bezoeken.

Beschikbare functionaliteiten

Momenteel zijn de volgende functies beschikbaar in het Nederlands:

  • de navigatie;
  • miljoenen productnamen, waarvan het aantal zal blijven stijgen;
  • de klantenservice met ondersteuning per telefoon en e-mail;
  • de meest gebruikte hulppagina's;
  • je account en de bestel- en verzendinformatie.

Klanten kunnen de Nederlandstalige website eenvoudig openen door te klikken op de wereldbol in de navigatiebalk bovenaan de pagina.

Nederlandse klanten bereiken

Nederlandse klanten kunnen naast deze nieuwe service nog altijd terecht op Amazon.nl. Hier is een groot assortiment aan Kindle-boeken te vinden van vooraanstaande Nederlandse auteurs, honderden exclusieve titels en meer dan 3 miljoen boeken in een groot aantal talen. Na de lancering van de Engelstalige website met de Duitse extensie in 2015 is Nederlands nu de tweede buitenlandse taal waarin de website is vertaald. Dit is voor duizenden Duitse verkopers een nieuwe manier om nog internationaler zaken te doen door Nederlandse klanten te kunnen bereiken.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie