Naar inhoud

Wehkamp richt met een nieuwe merkstrategie vooral op vrouwen

Met het concept ‘Het beste in jou. Laat maar komen.’ slaat het e-commerce-platform Wehkamp een nieuwe weg in. De afgelopen maanden is er gewerkt aan een geheel vernieuwde merkstrategie. Hiermee wil het bedrijf alle vrouwen van Nederland laten voelen dat het merk naast hen staat, in iedere fase van hun leven. De nieuwe merkstrategie is onderdeel van een grotere transformatie, waarmee de organisatie zich neer wil zetten moderne, mobile-first retailer.

Vrouw worden is een transitie, een weg die vol zit met fysieke en mentale transformaties. Borsten krijgen of je eerste baan, moeder worden, ziek zijn en de menopauze, de retailer beoogt er te zijn in al deze fases voor de vrouw. Door haar op een voetstuk te plaatsen, het juiste assortiment te bieden met de beste service, met andere vrouwen in contact te brengen en maatschappelijke onderwerpen bespreekbaar te maken. In elke fase roept het bedrijf op om het beste in jezelf naar boven te halen.

Van functioneel naar emotioneel

“We zijn een mooi merk met een lange historie en hoge naamsbekendheid”, stelt Joost van Hilten, chief marketing & product officer bij Wehkamp. “Recent hebben we gekozen voor een frissere identiteit, maar nog niet iedereen kent ons op die manier. Met deze nieuwe merkstrategie stellen we onszelf opnieuw voor aan de Nederlandse vrouw. Dit is het begin van een merktransformatie, waarmee we veel meer van een functioneel merk naar een mentaliteitsmerk gaan. We willen de klant raken en een relatie met haar opbouwen. Ik ben ongelooflijk trots op het team, bij ons en ons bureau ACHTUNG! mcgarrybowen, waarmee deze nieuwe merkstrategie tot stand is gekomen.”

Een ode aan vrouwen op televisie

Vanaf 22 maart 2019 is de nieuwe commercial op tv te zien. Deze reclameboodschap is een ode aan de vrouw in alle aspecten van haar leven: als puber, verleidster, moeder, survivor, powervrouw en oma.

De nieuwe tv-commercial van Wehkamp

De commercial is de kick-off van een langlopende geïntegreerde campagne. Naast film, bioscoop en online video worden er voor de kick-off ook abri’s, spectaculars en huis-aan-huismagazines ingezet. Daarnaast wordt de campagne door het jaar heen doorvertaald in always-on digital, content en activaties, seasonal campaigns en de introductie van nieuwe categorieën.

Alles voor de optimale shopervaring

Deze nieuwe merkstrategie is geheel in lijn met de bedrijfsstrategie van Wehkamp. Het bedrijf is al jaren in ontwikkeling. Zo is onlangs gekozen voor een meer uitgesproken identiteit van de shop met een koraalrode huiskleur. Ook is de shopervaring verder geoptimaliseerd en gepersonaliseerd, onder andere door het toevoegen van augmented reality en een ontdektool in de app. Aan de ruim 2.000 merken in het assortiment worden de komende tijd ook nog eens honderden merken toegevoegd, zoals GAP, NA-KD, Carters en PrimaDonna.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie