Naar inhoud

Wehkamp zet in op verdere expansie met Manhattan Associates

Online retailer Wehkamp heeft gekozen voor het warehouse management system van IT-dienstverlener Manhattan Associates voor het beheer van het nieuwe distributiecentrum in Zwolle. Dit project, dat onderdeel uitmaakt van een investering van 40 miljoen euro in de uitbreiding en modernisering van de distributiecentra, wordt uiteindelijk naar de andere logistieke centra uitgebreid. Voor dit WMS is gekozen vanwege de functionaliteit, omdat het zowel de prestaties van menselijke als geautomatiseerde resources kan orkestreren en maximaliseren. Tevens stelt het de retailer in staat om orderregelvolumes bij een groei van 20 procent op te schalen.

Modernisering distributiecentra

Met 2,7 miljoen vaste klanten en meer dan 11 miljoen verwerkte orders per jaar is Wehkamp online marktleider op het gebied van mode, lifestyle, beauty en baby- en kinderkleding. Het distributiecentrum in Zwolle is met 35.000 vierkante meter nu al een van ’s werelds grootste geautomatiseerde distributiecentra voor online retail. Na de uitbreiding tot 60.000 vierkante meter heeft het bedrijf 110.000 vierkante meter opslagcapaciteit in Nederland en is daarmee in staat om meer dan 250.000 orderregels per dag te verwerken.

Warehouse management system

Na de start van dit uitbreidings- en moderniseringsproject kwam Wehkamp tot de conclusie dat het bestaande WMS de snelle groei van het bedrijf en de daarmee gepaard gaande extra complexiteit niet kan bijbenen. De organisatie ging op zoek naar een toekomstbestendige oplossing, die in alle distributiecentra kan worden ingezet en die de workflow voor zowel geautomatiseerde als handmatige resources efficiënt kon organiseren en de doorstroomsnelheid van het product kon maximaliseren.

Flexibele orderverwerking

Het WMS van Manhattan biedt Wehkamp meer flexibiliteit in de manier waarop het orders en retouren verwerkt, de beschikbare middelen zo efficiënt mogelijk inzet en mobiele workflows binnen de distributiecentra ondersteunt. De mogelijkheden voor order streaming stellen de retailer in staat om gelijktijdig batches en single orders te verwerken – allemaal binnen één warehouse. Het geïntegreerde warehouse execution system orkestreert de workflow tussen het personeel en de verschillende geautomatiseerde technologieën, waaronder 550 shuttle robots, orkestreren.

Ultieme klantervaring

“Wij zijn snel gegroeid, omdat we het bieden van de ultieme klantervaring tot onze eerste prioriteit hebben gemaakt”, aldus Maarten Tibosch, chief operations officer bij Wehkamp. “Dit WMS helpt ons een supply chain te ontwikkelen die effectief, efficiënt, flexibel en schaalbaar is om de veranderende behoeften van onze klanten te ondersteunen. Deze oplossing optimaliseert het gebruik van assets, versnelt de voorraadstromen en levert goederen sneller bij de consument.”

Omnichannel-fulfilment

“Wij werken momenteel samen met topmerken en retailers over de hele wereld om hen te helpen met de groeiende complexiteit van omnichannel-fulfilment”, vertelt Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates. “Met ons WMS kan Wehkamp erop vertrouwen in staat te zijn de doelstellingen voor groei en efficiëntieverbetering te realiseren, zodat het bedrijf het leven van alle gezinnen in Nederland gemakkelijker en mooier kan maken.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie