Naar inhoud

Wehkamp ziet kerstaankopen via mobiel sterk stijgen

In aanloop naar de feestdagen ziet webwinkel Wehkamp het aandeel aankopen via mobiel met meer dan 200 procent stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In 2014 was de stijging van mobiel in aanloop naar de feestdagen slechts 70 procent. De ouderwetse ballen en hangers voor in de kerstboom zijn dit jaar de absolute toppers binnen het woonassortiment. Binnen het fashion-assortiment zijn foute kersttruien en feestjurkjes (+25%) een absolute hit.

Vermijden kerstdrukte

De spectaculaire stijging van mobiele aankopen past binnen de trend dat steeds meer mensen voor hun kerstinkopen drukke winkelstraten vermijden en kiezen voor het gemak van online winkelen. Niet alleen cadeaus en feestmode worden steeds vaker online aangeschaft, ook de verkoopcijfers van bijvoorbeeld kerstbomen en kerstverlichting laten een flinke omzetstijging zien (+40%). De webwinkel verwacht de laatste dagen voor Kerstmis nog duizenden bestellingen te versturen met een piek op 23 december. De consument heeft zijn aankoop dan nog net voor kerstavond in huis.

Glitter en glamour

De consument kiest er steeds meer voor om ook alles in en om het huis online te kopen. Roy Jansen, unitmanager living bij de webwinkel: “Het gehalte glitter en glamour tijdens deze kerst is hoog, zowel op het gebied van fashion als kerstdecoraties. De omzet in kerstverlichting is dit jaar met 70 procent gestegen en ook de omzet van kerstdecoratie zien we met 15 procent stijgen. De echte toppers zijn dit jaar de ouderwetse kerstbal en hangers voor in de kerstboom. Het kiezen van nieuwe kerstballen in nieuwe trendy kleuren, aangevuld met een paar eyecatchers, is voor veel consumenten dé manier om een trendy boom neer te zetten.”

Over-the-top-kersttrui

De over-the-top-kersttrui wordt dit jaar massaal omarmd. “De truien met lachende rendieren, dikke kerstmannen of uitgesproken lelijke patronen vliegen het distributiecentrum uit”, vertelt Jose Metz, unitmanager fashion bij het voormalige postorderbedrijf. “De verschillende modellen die wij op voorraad hadden, zijn op enkele maatjes na, allemaal uitverkocht. Niet alleen worden de truien gedragen bij feestjes of kerstborrels, ook durven steeds meer mensen met hun trui aan het kerstdiner te verschijnen.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie